Nowy rozkład PKP. Na tory wyjadą dodatkowe 23 pociągi
Uwaga, podróżni! Od 9 grudnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy. PKP zapowiada nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, więcej kursów Pendolino z Warszawy do Krakowa i Trójmiasta oraz kolejne relacje obsługiwane przez pojazdy Flirt3 i PesaDART.
07.11.2018 | aktual.: 07.11.2018 09:48
W rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019 PKP Intercity wprowadza nowe połączenia. Zyskają m.in. mieszkańcy Podkarpacia, Małopolski i Dolnego Śląska. IC Banach będzie kursować z Warszawy do Przemyśla przez Sandomierz. Po najpopularniejszej trasie podróży, to jest pomiędzy Warszawą i Krakowem, pojedzie późnowieczorny pociąg IC Łokietek. Będzie kursować przez Centralną Magistralę Kolejową. Nowy nocny pociąg TLK Pogórze zapewni połączenie Przemyśla z Wrocławiem. Z kolei z Warszawy do Zielonej Góry przez Wrocław będzie kursować IC Konopnicka.
Z wyliczeń PKP wynika, że z połączeń między Warszawą a Krakowem w pierwszym półroczu 2018 skorzystało ponad 1,2 mln pasażerów. Wychodząc im naprzeciw, zdecydowano o zwiększeniu liczbę połączeń kategorii Express InterCity Premium z Warszawy do Krakowa z 9 do 12. Także na drugiej pod względem popularności trasie Warszawa - Trójmiasto będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
PKP Intercity zwiększa także liczbę połączeń na trasach, na których nie kursuje Pendolino. Na trasie Warszawa - Poznań będzie ich 13, a nie 11 jak do tej pory. W wakacyjne weekendy PKP Intercity uruchomi połączenie EIC Fregata relacji Warszawa - Kołobrzeg.
Według zapowiedzi, pociągi obsługiwane przez najnowsze pojazdy Flirt3 pojadą od grudnia w relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową. Składy PesaDART obsłużą zaś relacje: Białystok - Szklarska Poręba przez Warszawę i Wrocław oraz Warszawa - Zielona Góra przez Wrocław.
Pesa Dart
Nie tylko po Polsce
W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity przygotowało też pociąg IC NightJet relacji Wiedeń/Budapeszt - Wrocław - Berlin, który umożliwi dojazd także do Bratysławy. Po stronie polskiej zatrzyma się m.in. na stacjach Wrocław Główny, Opole Główne, Kędzierzyn-Koźle i Racibórz. Dzięki temu mieszkańcy aż sześciu województw: podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego zyskują połączenie międzynarodowe i będą mogli dojechać bezpośrednio do stolicy Niemiec.
*Czytaj więcej: *W jeden rok polskie pociągi spóźniły się o prawie sześć lat
PKP Intercity podkreśla, że konsekwentnie realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii wart około 7 mld złotych. Przewoźnik podpisuje kolejne umowy na zakup nowego i modernizację dotychczas posiadanego taboru. Z pierwszych efektów tych kontraktów pasażerowie będą mogli skorzystać od początku 2019 roku. Na torach pojawią się wagony z wygodnymi fotelami, klimatyzacją, gniazdkami elektrycznymi, elektronicznym systemem informacji pasażerskiej oraz toaletami z zamkniętym obiegiem.
Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce.
Uwaga na remonty
Przedstawiciele PKP podkreślają, że nowy rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Pociągi na trasie Warszawa - Lublin nadal będą jeździć trasą objazdową przez Łuków. Część składów kursujących na trasie Wrocław - Poznań - Szczecin pojedzie przez Zieloną Górę. Pomiędzy Warszawą a Poznaniem składy PKP Intercity będą kursować przez Inowrocław.
Inwestycje realizowane w obrębie węzła krakowskiego sprawiają, że część pociągów ominie Kraków Płaszów i pojedzie przez Nową Hutę. Z kolei TLK Podhalanin i IC Oscypek ominą Kraków. Pierwszy z nich będzie kursować przez m.in. Katowice, Bielsko-Białą, jak również Andrychów, Kęty i Wadowice, które dzięki temu zyskają dostęp do oferty PKP Intercity. Drugi zaś pojedzie przez m.in. Katowice, Bielsko-Białą i Żywiec.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl