Nowa Warszawa na ukończeniu. Luksusowa limuzyna będzie kosztować 1,5 mln zł
Pierwsza polska luksusowa limuzyna już niedługo wyjedzie na drogi. Pojazd nawiązuje designem do kultowej Warszawy 223.
Pomysł stworzenia następcy legendarnego samochodu narodził się w głowach dwóch Wrocławian Michała Koziołka i Michała Puchalskiego. W ciągu pięciu lat zbudowali od podstaw New Warsaw Wratislavia – tak brzmi pełna nazwa auta. Ma ono osiągać prędkość 300 km/h. Pojazd jest gotowy w 90 proc., ale już interesuje się nim ponad 20 klientów. Limuzyna ma kosztować 1,5 mln zł.
30.08.2017 12:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto będzie trudno dostępne, ponieważ, jak przyznał w rozmowie Koziołek, pasjonaci będą produkować tylko 4 takie limuzyny rocznie.
Pierwszy raz napisaliśmy o Nowej Warszawie w grudniu 2012 roku. Zapowiadaliśmy wówczas, że projektanci przygotowują cztery propozycje wyglądu samochodu, a na początku stycznia 2013 internauci będą mogli wybrać najlepszy. Tak się stało. Głosujący wybrali klasyczny model w kolorze bordo.
W tworzeniu projektu Michałem Koziołkiem uczestniczą: Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński z Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za modelowanie i rendering odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny i można go śledzić na bieżąco na stronie internetowej samochodu.
Oryginalna Warszawa była produkowana w latach 1951–1973 w warszawskiej FSO na Żeraniu na licencji radzieckiego samochodu "Pobieda" ("Zwycięstwo"). Był to pierwszy w powojennej historii samochód produkowany seryjnie. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Ogółem powstały 254 471 egzemplarze samochodu.
źródło: mambiznes.pl
Przeczytaj też: Komunikacja w święta: bez wybranych linii i z objazdami