Miodowa się zmieni. "Na decyzję wpłynęli mieszkańcy"
Jedna z najważniejszych ulic w Śródmieściu oraz całej Warszawie.
Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej, zgodnie z koncepcją zagospodarowania. Projekt ma obejmować m.in. przebudowę jezdni i chodników ul. Miodowej i pl. Krasińskich, przebudowę skrzyżowań i koncepcję zieleni po obu stronach jezdni - poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
Projektant ma również przeprowadzić ekspertyzy stanu nawierzchni jezdni ul. Krakowskie Przedmieście wraz z analizą dokumentacji oraz zaprojektowanie nawierzchni jezdni ul. Miodowej w co najmniej dwóch wariantach - zakładającym nawierzchnię bitumiczną oraz nawierzchnię z kostki kamiennej.
"Na decyzję wpłynęli mieszkańcy"
Do wyboru były dwa warianty. Jeden z nich zakładał niewielkie zmiany, porządkujące organizację ruchu i podnoszące jakość przestrzeni. Drugi kładł większy nacisk na historyczną rangę ul. Miodowej, tak by ulica ta była nie tylko korytarzem transportowym, ale nawiązywała do Krakowskiego Przedmieścia. Uwagi składane przez mieszkańców i instytucje (w konsultacje społeczne, które trwały we wrzesniu, aktywnie zaangażowało się łącznie ok. 150 osób) były podzielone – jednak więcej głosów opowiadało się za drugim wariantem. Na podstawie wyłonionej koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowa.
Ulica Miodowa na obrazie Bernarda Bellotta (Canaletta), w roku 1777.
Strefa 30
Jezdnia będzie miała 6-6,5 m szerokości i dwa pasy ruchu. Nie będzie pasów rowerowych – rowerzyści będą poruszali się po jezdni. Miejsca postojowe zostaną wyznaczone w zatokach postojowych w poziomie jezdni. Chodniki zostaną poszerzone do minimum 3 metrów. Ulica zostanie objęta strefą ograniczenia prędkości do 30 km/h i dlatego powstaną wyniesione do poziomu chodnika skrzyżowania z ul. Schillera oraz ul. Kapitulną i Kapucyńską. Zmiany organizacji ruchu obejmą nie tylko Miodową, ale także sąsiednie ulice: Długą, J. Kilińskiego, Podwale, Schillera i Kapitulną. Odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Podwale i ul. J. Kilińskiego. Nie będzie zatoki autobusowej w kierunku centrum, powstanie nowe przejście dla pieszych oraz wydzielone lewoskręty w ul. Długą i ul. Świętojerską.
Przeczytajcie też: Pojadą metrem bez spodni. "Może policjanci do nas dołączą"