Metro Warszawskie. Wola i Bemowo połączone tunelem
Pracę na odcinku II linii metra zakończyła właśnie tarcza TBM Krystyna. Maszyna przebiła się do stacji Księcia Janusza.
25.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 14:30
Tarcza Krystyna pracowała przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra, który ma łączyć stacje C6 Księcia Janusza ze stacją C4 Powstańców Śląskich. Prace wystartowały 27 lipca.
"Wówczas z komory startowej po zachodniej stronie torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, którym w przyszłości pojadą pociągi z centrum na Bemowo" – podaje portal Transport-Publiczny.
Jak informowaliśmy, we wrześniu poza drążeniem tunelu trwały jednocześnie prace montowania torów odstawczych oraz murowania pomieszczeń.
Metro Warszawskie. Tarcza Krystyna dotarła na miejsce
Natomiast w środę 25 listopada stołeczny ratusz poinformował, że tarcza Krystyna zakończyła właśnie drążenie tunelu, przebijając się tym samym do komory przy torach odstawczych na stacji C4 Księcia Janusza. Maszyna przebyła łącznie 1369 metrów, cały odcinek, jak podaje Metro Warszawskie, ma około 2 kilometrów długości. W sumie Krystyna ułożyła 900 pierścieni tunelu. Na miejsce dotarła we wtorek wieczorem. Teraz nastąpi montaż instalacji, sieci oraz torowiska.
Tunel, który połączył Wolę z Bemowem, jest najkrótszym odcinkiem drugiej linii metra.
Przypominamy, że równoległy, południowy tunel na II linii metra drąży tarcza Elisabetta, która aktualnie od tygodnia znajduje się na stacji Ulrychów. Jak podaje Transport-Publiczny, maszyna przechodzi teraz przegląd. Tarcza Elisabetta ma do wydrążenia jeszcze 372-metrowy odcinek.