Metro Warszawskie. Tarcze na Bemowie, murowanie pomieszczeń, budowa przejść
Drążenie tuneli, montowanie torów odstawczych, murowanie pomieszczeń – trwają prace przy budowie metra, które połączy Bemowo i Wolę. Ratusz prezentuje efekty prac.
08.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:51
We wtorek 8 września warszawski ratusz poinformował o kolejnych postępach prac na budowie metra. Przypominamy, że pomimo kompletu decyzji dla II linii, budowa i jej planowe zakończenie, opóźni się.
Metro Warszawskie. Drążenie tuneli – tarcze już na Bemowie
"Zakończono drążenie dwóch najkrótszych odcinków tunelowych, które pod skrzyżowaniem ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich łączą komorę torów odstawczych z korpusem stacji Powstańców Śląskich. Ukończone tunele mają po około 137 metrów długości" – podaje Karolina Gałecka, rzeczniczka warszawskiego Urzędu Miasta.
Tarcza Krystyna rozpoczęła ponowne drążenie kolejnego odcinka tunelowego 4 września. Tym razem zmierza w stronę stacji Ulrychów. Odcinek ten ma około 860 metrów. W sumie w kierunku stacji Księcia Janusza jest jeszcze do wydrążenia około 1370 metrów tunelu.
Metro Warszawskie. Budowa przejść podziemnych i pomieszczeń stacji
Poza drążeniem tuneli równolegle prowadzone są prace przy budowie samej stacji – przejść, korytarzy i pomieszczeń. Na stacji Powstańców Śląskich, jak i Ulrychów, rozpoczęło się już murowanie pomieszczeń technicznych.
Prace według planu powinny zakończyć się pod koniec tego roku.
Tunel, który połączy Wolę z Bemowem będzie najkrótszym odcinkiem drugiej linii metra.
"Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 - roboczo nazwanej 'Ulrychów' - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 'Powstańców Śląskich' zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra" – dodaje ratusz.
Za realizację prac, które powinny zakończyć się do listopada 2021 roku, odpowiedzialne jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Koszt inwestycji to 959 249 940 złotych.