Metro na Bródnie przygotowane do drążenia tunelu. Tarcze Anna i Maria ruszają pod ziemię [ZDJĘCIA]
Pracownicy budowy II linii metra na północy Warszawy wylali beton na najniższym poziomie przyszłej stacji Bródno. Z tego miejsca wiosną tarcze TBM Anna i Maria rozpoczną drążenie tunelu podziemnej kolejki.
05.02.2020 | aktual.: 05.02.2020 09:14
O postępie prac poinformowali budowniczowie północno-wschodniego odcinka II linii metra na Bródno. Opublikowano również najnowsze zdjęcia z placu budowy i wylewania betonu na poziomie płyty dennej.
Stacja Bródno ma być najszerszym przystankiem na całej linii M2 warszawskiego metra. Na najbardziej rozległym odcinku będzie mieć 60 m szerokości.
Projektanci i wykonawcy podkreślają, że takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę nad stacją metra.
"Mimo tak dużej kubatury, prawie 470 tysięcy metrów sześciennych, wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM" - podał warszawski ratusz w specjalnym komunikacie.
Metro na Bródnie. Tarcze gotowe do pracy
Dzięki wylaniu betonu na poziomie płyty dennej na stacji Bródno tarcze Anna i Maria rozpoczną swoje prace już na wiosnę. Będą one drążyć tunel metra w kierunku stacji Trocka. Łącznie muszą przygotować czeka je prawie 6 km drążenia.
W miejscu budowy bródnowskiego odcinka metra można już zobaczyć zmontowane głowice obu tarcz TBM. Pozostałe elementy mają już być składane pod ziemią.
Bardzo zaawansowane są również prace na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tam budowniczowie wydobywają ziemię z poziomu -2 i wkrótce rozpoczną również wylewanie płyt dennych. Ratusz podkreśla, że to ważna wiadomość dla mieszkańców, ponieważ kiedy korpusy stacji będą już gotowe, zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.
Metro na Bródnie. Tarcze gotowe do pracy
Przypomnijmy, że II linia metra w Warszawie zostanie na północy wydłużona o trzy stacje. Przystanek C19 roboczo nazwano "Zacisze". Jest zlokalizowany pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną. Kolejna stacja to C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulic Malborskiej i Kondratowicza. Trzecim przystankiem będzie C21 "Bródno", która znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej.
Cały odcinek będzie połączony ponad 4 km tuneli. Za ostatnią stacją wykonawcy II linii metra budują dużą halę. Ma mieć 11 torów i będzie służyć do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, ma czas do września 2021 roku. Wartość projketu, współfinansowanego przez UE, to prawie 1,4 mld zł.
Źródło: Metro Warszawskie
Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl