RegionalneWarszawaMazowsze. Kończą się prace na S7 między Tarczynem a obwodnicą Grójca

Mazowsze. Kończą się prace na S7 między Tarczynem a obwodnicą Grójca

Dobiegają prace na odcinku trasy S7 pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca. Zaawansowanie robót sięga tam 90 proc. - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych.

Mazowsze. Prace na budowie w okolicy Głuchowa południowego odcinka wylotu z Warszawy S7, pomiędzy Tarczynem a początkiem obwodnicy Grójca
Mazowsze. Prace na budowie w okolicy Głuchowa południowego odcinka wylotu z Warszawy S7, pomiędzy Tarczynem a początkiem obwodnicy Grójca
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak

02.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 16:52

To jeden z trzech odcinków budowanego południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 w kierunku Grójca.

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

W komunikacie napisano, że na środkowym odcinku zadania, gdzie GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, trwa inwentaryzacja zrealizowanych dotąd prac.

Przygotowywane są również materiały do ponownego ogłoszenia przetargu na wybór nowego wykonawcy. Natomiast na odcinku zlokalizowanym najbliżej Warszawy, nowy wykonawca rozpoczął prace w lutym tego roku, a zaawansowanie robót już przekroczyło 30 proc.

- Te trzy odcinki drogi ekspresowej S7 są potwierdzeniem konieczności jak najszybszego wprowadzenia systemu certyfikacji firm realizujących inwestycje infrastrukturalne w naszym kraju. Takie narzędzie umożliwiłoby nam sprawniejszą weryfikację wiarygodności rynkowej firm i podpisanie umowy z rzetelnym, sprawdzonym na wcześniejszych kontraktach, wykonawcą - cytuje komunikat Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Żuchowski dodał, że na jednym z kontraktów obejmujących budowę S7 wykonawca już kończy realizację, „na dwóch pozostałych musieliśmy odstąpić od umów z nierzetelnymi wykonawcami. Certyfikacja pozwoliłaby nam uniknąć tego rodzaju sytuacji”.

Warszawa. Różny stopień zaawansowania prac

Jak podsumowuje GDDKiA na pierwszym odcinku, którego bieg rozpoczyna się od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, a kończy się na węźle Lesznowola, prace idą pełną parą. Umowę podpisano w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma.

Na środkowym odcinku, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Przypomniano, że po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA 2 października tego roku odstąpiła od umowy z firmą IDS-BUD. Nowy przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.

Na ostatnim odcinku, który kończy się na istniejącej ekspresowej obwodnicy Grójca, nawierzchnia na trasie głównej już została ułożona. Prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego, grodzeniem trasy, montażem barier energochłonnych, ekranów przeciwhałasowych. Tutaj zaawansowanie prac wynosi prawie 90 proc.

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostęp do nowej drogi zapewnią węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)