Mapa Dumy i Wstydu: Śródmieście
Wykorzystywanie Rotundy jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów, niskiej wrażliwości estetycznej i braku szacunku dla mieszkańców Warszawy
12.08.2014 10:47
Wczoraj poznaliśmy wyniki II edycji konkursu "Miastoszpeciciel", którego celem jest wyłonienie najbardziej szkodliwej dla polskiego krajobrazu reklamy lub budynku w najbardziej spektakularny sposób obwieszonego reklamami. Na konkurs nadesłano 57 propozycji, które w sumie zebrały 1575 głosów. Laureat wybrany został spośród 10 propozycji, które otrzymały największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym. Były to obiekty z całej Polski. Tytuł Miastoszpeciciela w roku 2014 otrzymał PKO Bank Polski, za systematyczne zasłanianie wielkoformatowymi reklamami budynku Rotundy przy ul. Marszałkowskiej 100/102.
Rotunda była wielokrotnie zgłaszana przez naszych czytelników do "Mapy Dumy i Wstydu" . Dokładnie z tego samego powodu - ze wzgledu na szpęcące, reklamowe śmieci. Jak napisano w uzasadnieniu, "wykorzystywanie pawilonu jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów, niskiej wrażliwości estetycznej i braku szacunku dla mieszkańców Warszawy". Niedługo ma się to zmienić, niedawno zakończyła się siódma edycja międzynarodowego konkursu architektonicznego CHANGING THE FACE, która w tym roku poświęcona została warszawskiej Rotundzie. Wygrał projekt "Salon Warszawski" autorstwa Bartłomieja Gowina i Krzysztofa Siuty. (Zobaczcie zdjęcia), co nie zmienia faktu, że Rotunda straszy bilbordami od lat i są ludzie, którzy nigdy nie widzieli tego budynku bez reklam. Wstyd.
Dziękujemy Wam za wielką aktywność przy współtworzeniu mapy . Wszystkie nurtujące Was problemy zostaną przekazane do Ratusza. Będziemy pilnowali, by je jak najszybciej rozwiązano. Program poświęcony projektowi przez cały okres tworzenia mapy będzie emitowany podczas czwartkowych wydań audycji „Poranek w RDC” o godz. 9:30. Codzienne aktualności będzie można znaleźć u nas, w WawaLove.pl i na naszym fanpejdżu .