Linia tramwajowa przy Dworcu Zachodnim?
Dla tramwaju z Ochoty na Wolę przygotowano aż cztery warianty
Jest plan poprowadzenia linii tramwajowych obok Dworca Zachodniego, co połączyłoby komunikacyjnie Bemowo, Wolę i Ochotę. Po latach nanoszenia poprawek, kształtów nabrał plan zagospodarowania rejonu Czyste. Jego główny punkt to przedłużenie ul. Prądzyńskiego - czytamy na portalu " Gazety Echo ". Temat wcale nie jest nowy i sięga jeszcze rządów Pawła Piskorskiego w Warszawie. To dobry pomysł, bo wielkim problemem na tej trasie, łączącej Wolę i Ochotę z Bemowem, są ogromne korki.
Dla tramwaju z Ochoty na Wolę przygotowano aż cztery warianty. Pierwszy zakłada poprowadzenie trasy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i dalej tunelem pod placem manewrowym dworca PKS oraz torami kolejowymi na stronę północną dworca PKP i wzdłuż Alei Prymasa Tysiąclecia. Drugi - Bitwy Warszawskiej wzdłuż Alei Jerozolimskich w kierunku wschodnim, potem tunelem pod peronami dworca PKP i pod torami na stronę północną, dalej w stronę Al. Prymasa Tysiąclecia. Wariant trzeci jest zbieżny z drugim do miejsca przejścia na stronę północną przez tereny kolejowe, następnie wzdłuż Prądzyńskiego, po zachodnim obrzeżu skweru im. Pawełka i wzdłuż Krzyżanowskiego do Kasprzaka. Wariant czwarty - z Bitwy Warszawskiej wzdłuż Alei Jerozolimskich w kierunku wschodnim, po zachodniej stronie projektowanego ciągu komunikacyjnego Grzymały-Sokołowskiego-Brylowska-Krzyżanowskiego.
Zdaniem Wojciecha Tumasza z SISKOM-u szanse na którykolwiek z tych wariantów są niewielkie - w latach 2014-2018 prawie wszystkie pieniądze będą przeznaczane na budowę drugiej linii metra. Zanim zostanie wydana decyzja środowiskowa, miną lata. - Tramwaj na pewno by się przydał. Każda linia tramwajowa blisko ul. Prymasa Tysiąclecia byłaby na wagę złota. Bardzo usprawniłaby ciąg obwodowy Bemowa, Woli, Włoch i Ochoty. Ja widziałbym sens poprowadzenia tramwaju przez Płocką do Kasprzaka i przez Bema połączenie z Grzymały-Sokołowskiego. To jednak tylko pomysły - mówi Tumasz.