Linia tramwajowa na Wilanów coraz bliżej
Wkrótce uzyskanie decyzji o środowiskowych
19.11.2015 15:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała właśnie umowę na „wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo - przestrzennej dla potrzeb budowy trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie wraz z materiałami dodatkowymi”. *Wartość umowy wynosi 3 566 170,99 zł.Oznacza to, że wielkimi krokami zbliża się budowa tej, wyjątkowo potrzebnej warszawiakom trasy tramwajowej.*
Zamówienie obejmuje m.in.: projekt stałej organizacji ruchu i analizę układu zasilania trakcji tramwajowej, a także materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które będą stanowić podstawę do późniejszego wykonania dokumentacji projektowej.
Jeden przetarg – wiele zadań
Prace zostały podzielone na kilka etapów, obejmujących wykonanie koncepcji tras tramwajów szybkich. Pierwsza od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego; kolejna od Dworca Zachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r. (Grójecka), następnie od ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i Boboli, potem od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina, i w ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny), kolejna od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego oraz ostatnia koncepcja, torów odstawczych lub pętli w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.
Terminy i realizacja zamówienia
Przez pierwsze 6 miesięcy od daty zawarcia umowy Wykonawca ma przygotować m.in. pełną inwentaryzację terenu, opracuje koncepcję układu geometrycznego trasy tramwajowej, określi zakres inwestycji poprzez wskazanie numerów działek i obrębów, oraz przeprowadzi analizę ich stanu własności. Wykonawca przedstawi także potencjalne kolizje z istniejącą i planowaną infrastrukturą, wykona projekty ruchowe sygnalizacji świetlnej, określi szacunkowe koszty budowy i eksploatacji tras w podziale na typy konstrukcji torowisk i inne istotne elementy w oparciu o ceny wskaźnikowe.
O tym, że budowa trasy do Wilanowa jest niezwykle ważna dla stolicy, nie trzeba nawet wspominać. Skomunikuje ze sobą kilka kluczowych punktów w tym m.in. Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i wspomniany Wilanów.
Wykonanie wymienionych wyżej koncepcji spowoduje uzyskanie decyzji środowiskowej, niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę.