RegionalneWarszawaLegendarny Ikarus nie zniknie z krajobrazu Warszawy!

Legendarny Ikarus nie zniknie z krajobrazu Warszawy!

Legendarny Ikarus nie zniknie z krajobrazu Warszawy!
27.01.2014 11:16

Zostanie oddany miłośnikom komunikacji miejskiej!

* Licytacja warszawskiego ikarusa przekazanego WOŚP* zakończyła się 23 stycznia. Osiągnięto kwotę prawie 30 tysięcy złotych – zasiliła ona pulę zebranych podczas WOŚP środków i pozwoli na wyposażenie szpitalnych oddziałów ratunkowych oraz oddziałów geriatrycznych.

Autobus kupiła grupa Marvipol, warszawski deweloper, która zapowiedziała, że legendarny autobus zostanie oddany do dyspozycji miłośników komunikacji miejskiej. **

- Mamy powody do podwójnej satysfakcji – mówi Mariusz Książek, prezes Marvipolu. - Z jednej strony wygrywając licytację wsparliśmy szlachetne dzieło kierowanej przez Jerzego Owsiaka organizacji, z drugiej – bardzo chcieliśmy zachować ostatni egzemplarz legendarnych Ikarusów, które przez ostatnie 30 lat służyły mieszkańcom Warszawy, jako świadectwo historii miejskiej komunikacji.

Wylicytowany ikarus, model 260.73A , o numerze taborowym 6306 jeszcze w ostatnich tygodniach 2013 r. jeździł po warszawskich ulicach wożąc mieszkańców stolicy. Wycofany z użytkowania, wraz z innymi autobusami węgierskiej marki, uniknął zezłomowania i został przekazany przez MZA na licytację WOŚP.

– Każdy z mieszkańców Warszawy posiada własne wspomnienia związane z korzystaniem z tych sympatycznych, choć w ostatnich latach nieco zbyt hałaśliwych pojazdów. Nie chcemy, by te autobusy, będące nieodłącznym elementem warszawskiego krajobrazu przez ostatnie dziesięciolecia, odeszły w zapomnienie. Naszą intencją jest przekazanie autobusu do dyspozycji miłośnikom komunikacji miejskiej, podzielających nasz sentyment do Ikarusów w barwach żółto-czerwonych. Wspólnie z władzami stolicy będziemy starali się, aby ten wciąż sprawny kawał historii stołecznej komunikacji znalazł swoje godne miejsce w Warszawie.– mówi przedstawiciel Marvipolu.

Węgierskich autobusów po Warszawie jeździło w sumie ok. 2,2 tys., ostatnio zaś już tylko kilkanaście. Teraz ustąpiły miejsca głównie Solarisom, które kursują od grudnia 1999 r.
Czy Solarisy pobiją rekord swoich poprzedników i zagoszczą na warszawskich ulicach na dłużej niż 35 lat?

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także