Koleje Mazowieckie. Remonty jeszcze przez wiele lat
Zmiany u mazowieckiego przewoźnika
Koleje Mazowieckie kupią w najbliższym czasie ponad siedemdziesiąt nowych pociągów - poinformował zarząd spółki przedstawiając plany inwestycyjne. Jednocześnie przedstawiciele przewoźnika twierdzą, że nie mogą w tej chwili w wystarczającym stopniu rozwijać siatki połączeń. Powodem są remonty torów.
Według KM najważniejszym elementem jest unowocześnienie taboru. Czesław Sulima z zarządu firmy zapowiedział, źe z użytkowania będą wycofane najstarsze składy, wyprodukowane jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku. Zostaną zastąpione nowymi pojazdami, które pojawią się na kilku najważniejszych trasach w województwie mazowieckim. Ponad 60 składów kolejarze skierują do obsługi połączeń między Warszawą a sąsiadującymi z nią gminami. Pozostałych 10 składów będzie jeździło na trasach z Radomia do Żywicy, skarżyska - Kamiennej, Dęblina i Warki. Dostawcy nowego taboru zostaną wyłonieni w przetargach.
Przedstawiciele przewoźnika dodali też, że nie mogą w tej chwili w wystarczającym stopniu rozwijać siatki połączeń. Powodem są remonty torów. Dariusz Grajda z zarządu firmy mówi, ograniczenia potrwają co najmniej pięć lat, a dotyczyć będą tras między innymi z Warszawy do Dęblina, Skierniewic do Radomia.
Koleje Mazowieckie to samorządowa spółka zarządzana przez samorząd województwa. Obsługuje głównie linie lokalne i regionalne na Mazowszu. Przewoźnik uruchomił jednak także sezonowe połączenia ogólnopolskie - z Warszawy do Ustki i Krakowa. Spółka chce również uruchomić wkrótce połączenie na trasie Warszawa - Łódź.
IAR
Przeczytajcie też: Kierowcy gotowi na przesiadkę do komunikacji. Stawiają warunek. Miasto mówi "nie "