Jaka przyszłość składów Inspiro w warszawskim metrze? "Problemy wydają się poważne"
Nie chodzi wyłącznie o szybko zużywające się koła.
21.09.2015 15:00
Usterką, która wymaga dokładnego zbadania i wyeliminowania jest zbyt sztywne podwozie. Może to powodować dalsze konsekwencje w postaci szybkiego zużycia torów, zarówno na pierwszej jak i drugiej linii metra . W przyszłości oznaczałoby to konieczność niezwykle kosztownej wymiany szyn.
- Aby potwierdzić nasze przypuszczenia przeprowadziliśmy testy na II linii pociągami Metropolis. Wyniki potwierdziły, że nie występowała żadna interakcja pomiędzy podwoziem składu a torowiskiem. Stąd wiemy już, że problemy występują w przypadku Inspiro - powiedziała WawaLove.pl Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. - Pragnę jednak uspokoić pasażerów, że nie planujemy wycofywać z ruchu składów, ponieważ usunięcie usterek jest konieczne pod kątem dłuższej perspektywy czasowej. W bieżącym kursowaniu nie stanowią one żadnego zagrożenia dla podróżnych- dodaje rzeczniczka.
Niecały miesiąc temu okazało się, że w ośmiu składach wykryto usterki kół. Stąd konieczna była ich wymiana. Jak się okazuje to tylko zapowiedź poważniejszych problemów. Metro Warszawskie planuje przeprowadzić konsultacje z ekspertami ds. transportu, celem usunięcia wszystkich wykrytych wad. Aktualnie zabezpieczona została gwarancja bankowa wynosząca 60 mln zł, a ponadto producent nie otrzymał ostatnich 5% wartości kontraktu.
Składy Inspiro trafiły do stolicy w październiku 2013 roku. Niemal od początku ich kursowania dochodziło do licznych awarii, w wyniku których były tymczasowo wycofywane z ruchu. Miesiąc po ich pojawieniu się w stołecznym metrze doszło też do pożaru, przy dojeździe do stacji Politechnika. Ewakuowano 150 osób.