RegionalneWarszawaHybrydowe lwy już na drogach. 71 nowych autobusów w Warszawie

Hybrydowe lwy już na drogach. 71 nowych autobusów w Warszawie

W ostatnich dniach na ulicach Warszawy można zauważyć znaczącą liczbę autobusów hybrydowych. Od soboty przybyło ich o 61 nowych autobusów MAN Lion’s City należących do Mobilis oraz 10 Solarisów należących do MZA Warszawa.

Hybrydowe lwy już na drogach. 71 nowych autobusów w Warszawie
Źródło zdjęć: © Agencja Gazeta | Przemek Wierzchowski

14.06.2018 | aktual.: 14.06.2018 12:44

Podczas środowej prezentacji autobusów hybrydowych w Forcie Sokolnickiego Shimon Goldberg z rady nadzorczej Mobilisa zaznacza, że jest to już 10 istotny kontrakt Warszawy zawarty z firmą Mobilis. - Jesteśmy dumni z bycia największym prywatnym operatorem w tym mieście. Kontrakt jest wyjątkowy, bo mowa tu o największej flocie hybrydowych autobusów - powiedział Goldberg.

Katarzyna Strzegowska z ZTM tłumaczy, że zapłacili Mobilisowi za każdy wozokilometr 8,11 zł. - To zaledwie 11 proc. więcej niż za pojazdy z silnikiem Diesela. Nowe są jednak o wiele bardziej ekologiczne. Autobusy są także wygodne dla pasażerów - zapewnia Katarzyna Strzegowska.

Obraz
© Agencja Gazeta | Przemek Wierzchowski

Nowe autobusy MAN można rozpoznać po charakterystycznym uniesionym z tyłu dachu, który zakrywa superkondensatory magazynujące energię odzyskiwaną podczas hamowania. Przedstawiciele firmy MAN zapewniają, że w porównaniu ze zwykłymi autobusami hybrydy, podobnie jak elektrobusy, są prostsze w utrzymaniu i użytkowaniu, bo nie mają np. skrzyni biegów. - W zależności od charakteru trasy, autobus może zużywać do 30 proc. mniej paliwa i jednocześnie emitować do 30 proc. mniej CO2. Z kolei niewielki rozmiar i waga superkondensatorów daje im przewagę nad elektrobusami, w których część miejsca, kosztem przestrzeni dla pasażerów, trzeba poświęcić na zainstalowanie baterii - tłumaczą przedstawiciele firmy. Dodają, że podstawowym napędem jest silnik elektryczny a spalinowy włącza się tylko, gdy brakuje energii elektrycznej z akumulatorów.

50 autobusów hybrydowych można spotkać na liniach 102, 118, 139, 159, 181, 193, 194, 221, 255, 300, 522, 707 i 712. Pozostałe 11 autobusów czeka w zajezdni jako rezerwowe.

Obraz
© Agencja Gazeta | Przemek Wierzchowski

W trakcie konferencji wicedyrektor ZTM Katarzyna Strzegowska poinformowała, że do końca 2025 roku kontraktu Mobilis dostanie od miasta około 250 mln złotych. - W kolejnych przetargach dla prywatnych przewoźników będą preferowane silniki ekologiczne. Do 2020 r. ma przybyć m.in. 160 autobusów elektrycznych - podkreśliła wicedyrektor.

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

ztmmobiliswarszawa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)