Gdzie pojawią się nowe buspasy? 19 lokalizacji!
Kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej
Od wielu miesięcy Zarząd Transportu Miejskiego analizuje lokalizacje wybrane dla ewentualnego wytyczenia buspasów. Jak powiedziała WawaLove.pl Magdalena Potocka z Zarządu, wytyczenie buspasu zależy od wielu czynników, m.in. dostępnych środków finansowych. - Zasada jest prosta. ZTM chce je wytyczyć wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ale robimy to etapami: obserwujemy funkcjonowanie komunikacji oraz wpływ ruchu indywidualnego na kursowanie autobusów. Następnym zlecamy analizy ruchu i dopiero wówczas dostajemy odpowiedź na pytanie gdzie dokładnie wytyczać nowy buspas. - wyjaśnia Potocka. Rzeczniczka ZTM dodaje, że ze względu na żmudne analizy, w ciągu najbliższych kliku miesięcy nie się co na nowe buspasy liczyć.
Do 2002 r. w Warszawie było niewiele ponad 10 kilometrów buspasów. W ciągu dekady ich długość zwiększyła się czterokrotnie - w 2012 było ich w Warszawie 42 km. W tej chwili jest już ponad 50. Od kilku miesięcy ZTM analizuje 19 kolejnych lokalizacji. Poniżej lista miejsc, które są brane pod uwagę:
- Al. Jerozolimskie na odcinku Śmigłowca - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Górczewska na odcinku Płocka - ul. Ciołka;
- Bitwy Warszawskiej na odcinku Grójecka - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Kasprzaka - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Wolska - Kasprzaka;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Rodowicza Anody - Nowoursynowska;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Nowoursynowska - al. Wilanowska;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Św. Bonifacego - Nowoursynowska;
- Raszyńska na odcinku Filtrowa - pl. Zawiszy;
- Al. Wilanowska na odcinku Sobieskiego - Dolina Służewiecka;
- Al. Wilanowska na odcinku Rolna - Dolina Służewiecka;
- Połczyńska na odcinku Studzienna - Powstańców Śląskich;
- Wolska na odcinku Sowińskiego - Studzienna;
- Płowiecka na odcinku Kokoryczki - Trakt Lubelski;
- Grochowska na odcinku Jubilerska - Kokoryczki;
- Al. Krakowska na odcinku Szyszkowa - Parking przy al. Krakowskiej
- Radzymińska na odcinku pl. Wileński - Łodygowa;
- Al. Gen. Chruściela "Montera" na odcinku Paderewskiego - Cyrulików;
- Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie na odcinku Zajezdnia Żoliborz - Zgrupowania AK "Kampinos".
Warszawa przygodę z buspasami zaczęła w 1993 roku, kiedy krótkie, kilkusetmetrowe ich odcinki wytyczono na Marszałkowskiej i placu Bankowym. W 2009 roku uruchomiony został - jak dotąd najdłuższy - buspas na Trasie Łazienkowskiej.
Przeczytajcie też: Międzynarodowe Pokazy Pirotechniczne na Stadionie Narodowym