Gdzie pojawią się nowe buspasy? 19 lokalizacji!
Kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej
24.12.2014 09:11
Od wielu miesięcy Zarząd Transportu Miejskiego analizuje lokalizacje wybrane dla ewentualnego wytyczenia buspasów. Jak powiedziała WawaLove.pl Magdalena Potocka z Zarządu, wytyczenie buspasu zależy od wielu czynników, m.in. dostępnych środków finansowych. - Zasada jest prosta. ZTM chce je wytyczyć wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ale robimy to etapami: obserwujemy funkcjonowanie komunikacji oraz wpływ ruchu indywidualnego na kursowanie autobusów. Następnym zlecamy analizy ruchu i dopiero wówczas dostajemy odpowiedź na pytanie gdzie dokładnie wytyczać nowy buspas. - wyjaśnia Potocka. Rzeczniczka ZTM dodaje, że ze względu na żmudne analizy, w ciągu najbliższych kliku miesięcy nie się co na nowe buspasy liczyć.
Do 2002 r. w Warszawie było niewiele ponad 10 kilometrów buspasów. W ciągu dekady ich długość zwiększyła się czterokrotnie - w 2012 było ich w Warszawie 42 km. W tej chwili jest już ponad 50. Od kilku miesięcy ZTM analizuje 19 kolejnych lokalizacji. Poniżej lista miejsc, które są brane pod uwagę:
- Al. Jerozolimskie na odcinku Śmigłowca - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Górczewska na odcinku Płocka - ul. Ciołka;
- Bitwy Warszawskiej na odcinku Grójecka - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Kasprzaka - Rondo Zesłańców Syberyjskich;
- Al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Wolska - Kasprzaka;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Rodowicza Anody - Nowoursynowska;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Nowoursynowska - al. Wilanowska;
- Dolina Służewiecka. Odcinek Św. Bonifacego - Nowoursynowska;
- Raszyńska na odcinku Filtrowa - pl. Zawiszy;
- Al. Wilanowska na odcinku Sobieskiego - Dolina Służewiecka;
- Al. Wilanowska na odcinku Rolna - Dolina Służewiecka;
- Połczyńska na odcinku Studzienna - Powstańców Śląskich;
- Wolska na odcinku Sowińskiego - Studzienna;
- Płowiecka na odcinku Kokoryczki - Trakt Lubelski;
- Grochowska na odcinku Jubilerska - Kokoryczki;
- Al. Krakowska na odcinku Szyszkowa - Parking przy al. Krakowskiej
- Radzymińska na odcinku pl. Wileński - Łodygowa;
- Al. Gen. Chruściela "Montera" na odcinku Paderewskiego - Cyrulików;
- Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie na odcinku Zajezdnia Żoliborz - Zgrupowania AK "Kampinos".
Warszawa przygodę z buspasami zaczęła w 1993 roku, kiedy krótkie, kilkusetmetrowe ich odcinki wytyczono na Marszałkowskiej i placu Bankowym. W 2009 roku uruchomiony został - jak dotąd najdłuższy - buspas na Trasie Łazienkowskiej.
Przeczytajcie też: Międzynarodowe Pokazy Pirotechniczne na Stadionie Narodowym