Bilboardy promujące ateizm zawisną w stolicy!
Aż w pięciu lokalizacjach! Ty też możesz się znaleźć się na takim bilboardzie
Wczoraj pisaliśmy o tym, że blok przy Kondratowicza zostanie przebudowany na wielką postać Jezusa , a dziś z zupełnie innej beczki. Niedawno w niektórych polskich miastach pojawiły się plakaty promujące ateizm. Kampania, która opierała się na dwóch hasłach przewodnich: "Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę" oraz "Nie wierzysz w boga? - Nie jesteś sam", wywołała ogromne poruszenie.
Teraz kampania rusza z nową odsłoną. Już pierwszego listopada w pięciu miejscach w stolicy zawisną bilboardy promujące ateizm. Pojawią się w następujących lokalizacjach:
- Woronicza/Modzelewskiego/Aleja Niepodległości 49
- Woronicza/Jana Pawła II między Bełską a Spartańską
- Piękna/Wiejska (Górnośląska 45)
- Wrocławska 5 (Bemowo)
- Powstańców Śląskich (Bemowo) wjazd do Cinema City
Jak tłumaczą organizatorzy, chcą za pomocą bilboardów rozpocząć kolejną rozmowę o wartości (wartościowości) drugiego człowieka, nie mierzonej przynależnością do wspólnot wyznaniowych, czy zaangażowaniem w życie kościoła (niezależnie jakiego).
- Ateiści są więc zwyczajni, racjonalni, inteligentni. Pewnie nie brakuje nam przywar, które dopełniają naszą codzienność. W tym kontekście jesteśmy po prostu ludzcy. Dlaczego więc na plakatach piszą o sobie, że są boscy? - Na pewno by wywołać dyskusję, a może uda nam się ocieplić wizerunek ateisty, takiego człowieka, który jest cool. - wyjaśniają.
Kampania w całości finansowana jest z darowizn osób, które popierają założenia Fundacji Wolność od Religii i partnerskich organizacji świeckich. Kampania potrwa w całej Polsce od października do grudnia. Każdy z Was może również znaleźć się na billboardach ateistycznych. Wystarczy przesłać własne zdjęcie z wałkiem lub pędzelkiem w dłoni, w ustawieniu z tyłu tak jak na zaprezentowanych projektach billboardu. Szczegóły znajdziecie tutaj .
W Polsce przybywa ateistów, choć wciąż trochę nie wypada się do ateizmu przyznawać. Polacy deklarujący się jako wierzący stanowią 81 proc. ludności (według Raportu Gallupa). 9 proc. naszych rodaków uważa się za niewierzących, a wśród znanych osób, które nie wierzą w boga znajdziemy między innymi Renatę Dancewicz, Marka Kondrata, Andrzeja Sapkowskiego lub Marię Czubaszek.
Co sądzicie o kampanii?* Bilboardy przekonają wierzących?*