Pierwszy w Polsce wertykalny tunel aerodynamiczny stanie przy ulicy Poznańskiej. AeroTunel Warszawa pierwszych miłośników skoków spadochronowych i tych, którzy chcieliby spróbować swych sił w powietrzu – przyjmie już wiosną 2013 roku.
Dla tych, co nie wiedzą: tunel aerodynamiczny to kanał o zamkniętym obiegu, w którym wentylatory dużej mocy wytwarzają jednorodny strumień powietrza, o prędkości do 270 km/h. Przedsięwzięcie to ma charakter nowatorski w Polsce, inwestycja będzie realizowana według niemieckiej technologii (AeroTunel Warszawa powstanie na bazie technologii wykorzystywanej w tunelu aerodynamicznym w Bottrop), która w tym zakresie jest jedną z najnowocześniejszych w świecie.
AeroTunel Warszawa wykorzystywany będzie zarówno przez profesjonalistów – skoczków spadochronowych, którzy mogą doskonalić swoje umiejętności, jak i przez szerokie grono amatorów, chętnych do podjęcia wyzwania wzniesienia się w powietrze - bez ryzyka jakie niosą ze sobą sporty lotnicze. Jedna sesja treningowa, którą można oczywiście wielokrotnie powtórzyć, to 2,5 minuty lotu – swobodnego spadania. Sesja ta odpowiada skokowi ze spadochronem z wysokości 4 tysięcy metrów. Z tego względu koszt nauki swobodnego spadania dla skoczka spadochronowego jest kilkukrotnie tańszy przy wykorzystaniu możliwości tunelu aerodynamicznego.
- Jesteśmy przekonani, że AeroTunel będzie cieszył się popularnością nie tylko wśród klientów z Polski, ale i z całej Europy. Do takiego wniosku prowadzi porównanie pracy innych tuneli tego typu w Europie, w tym najbliższego tunelu w niemieckim Bottrop i czeskiej Pradze – mówi prezes Michał Braszczyński. - Tunel w Niemczech pracuje bowiem 16 godzin na dobę, czyli około 5600 godzin rocznie. Co najistotniejsze - Polacy wykupują tam około ponad 1500 godzin „latania” rocznie.
Jak wygląda sam tunel? Symulator swobodnego spadania składa się z zamkniętego układu obiegu powietrza i komory lotu, w której można unosić się w powietrzu dzięki skierowanemu pionowo w górę strumieniowi powietrza. Symulator ten umiejscowiony będzie w niezwykle nowoczesnym budynku, za projekt którego odpowiada znana krakowska pracownia architektoniczna Lewicki-Łatak.
Pierwsze loty wiosną 2013 roku. Szczegóły można śledzić na STRONIE tunelu. Jak wygląda zabawa w takim tunelu, zobaczcie na wideo poniżej!