Trwa ładowanie...

Będzie ugoda Metra z Siemensem w sprawie Inspiro? "Jest wola z obu stron"

Koła w dostarczonych składach zużywają się zbyt szybko.

Będzie ugoda Metra z Siemensem w sprawie Inspiro? "Jest wola z obu stron"
di4weaf
di4weaf

Pomimo różnicy zdań w zakresie problemów występujących na II linii stołecznego metra wygląda na to, że spór nie skończy się w sądzie. Zarówno Siemens, jak i Metro Warszawskie zamierzają wypracować dwustronne porozumienie. Spółka przekonuje, że przyczyną są wady konstrukcyjne Inspiro, które wpływają też na zbyt szybkie zużycie elementów infrastruktury . Producent z kolei zapewnia, iż o żadnych wadach nie ma mowy a problemy wynikają przede wszystkim ze stanu II linii. Siemens powołuje się przy tym na opinię biegłego. Pisaliśmy o tym tutaj .

We wstępnej fazie rozmów okazało się, że sprawa może zakończyć się w sądzie . Metro Warszawskie zabezpieczyło bowiem gwarancję bankową w wysokości 60 mln zł, a producent nie otrzymał też ostatnich 5% wartości kontraktu za dostawę Inspiro. W odpowiedzi Siemens stwierdził, że wymiana zepsutych kół może kosztować nawet 12 mln zł, co zdaniem Metra jest kwotą mocno zawyżoną. Sam skład ma mieć z kolei negatywny wpływ na stan infrastruktury podziemnej kolejki. Z ostatnich doniesień wynika jednak, iż obie strony są bliskie porozumienia a tym samym finalnego rozwiązania problemu .

- Pragnę podkreślić, że w tej chwili mówimy jedynie o różnicy zdań a nie ostrym sporze - podkreśla dla WawaLove.pl Anna Bartoń rzeczniczka Metra Warszawskiego. - Zostały powołane specjalne zespoły techniczne, których zadaniem będzie ustalenie przyczyn problemów występujących w składach Inspiro i konkretne porozumienie. Wola merytorycznych rozmów jest widoczna po obu stronach - dodaje Bartoń.

Przypomnijmy, że 35 pociągów Inspiro zamówionych głównie do obsługi II linii metra kosztowało ponad 1 mld zł. Jak zapewniał producent koła miały wytrzymać przez osiem lat, bez konieczności ich naprawy bądź wymiany. Okazało się, iż problemy pojawiły się niestety dużo wcześniej. Miejmy nadzieję, że już wkrótce zostaną ostatecznie rozwiązane a pasażerowie odetchną z ulgą.

di4weaf
di4weaf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
di4weaf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj