Walka z głodem na świecie
Eurocom Worldwide, globalna sieć PR, w ramach wolontariatu pracuje dla Światowego Programu Żywnościowego (WFP) Organizacji Narodów Zjednoczonych. Eurocom Worldwide zapewnia komunikację wspierającą Światowy Program Żywnościowy, którego celem jest zwalczanie głodu na świecie. Grupa agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide szczególnie uwzględnia działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu w kampaniach, w które się angażuje. Agencje zdecydowały się wesprzeć swoją pracą WFP na znak poparcia dla idei i celów Światowego Programu Żywnościowego.
Od początku 2005 roku agencje zrzeszone w Eurocom Worlwide w Chorwacji, Danii, Irlandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Zjednoczonych Emiratach Arabskich pracują razem z WFP przy organizacji manifestacji solidarności w walce z głodem na świecie jaką ma być akcja "Fight Hunger: Walk the World".
Głównym celem partnerstwa jest promocja akcji "Fight Hunger: Walk the World", która odbędzie się 12 czerwca br. w ponad 90 państwach na świecie. To coroczne wydarzenie, organizowane wspólnie z TNT, globalną firmą kurierską, ma podnieść świadomość oraz zgromadzić fundusze niezbędne do walki z głodem wśród dzieci do 2015 r.
W ponad 200 miastach akcje "Fight Hunger: Walk the World" mają przypomnieć mieszkańcom o zatrważającym fakcie, że na świecie, w którym produkuje się więcej żywności niż trzeba dla każdego mieszkańca, 18 000 dzieci umiera dziennie z głodu. Kolejne 300 milionów jest stale głodnych, a 100 milionów dzieci w ogóle nie chodzi do szkoły.
"Wysiłki podejmowane przez WFP są ściśle uzależnione od świadomości opinii publicznej. Oznacza to z kolei zależność od dobrej komunikacji podczas kampanii i dlatego jesteśmy niezmiernie wdzięczni za wsparcie i poświęcenie agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide. Ich udział ma ogromne znaczenie dla skuteczności działań WFP" - mówi Arlene Mithchell, dyrektor "Fight Hunger: Walk the World".
"Eurocom Worldwide i zrzeszone w sieci agencje mają doświadczenie i wiedzę w zakresie Public Relations oraz kampanii medialnych prowadzonych jednocześnie w wielu krajach przy niewielkim budżecie. Z przyjemnością wykorzystamy to dla WFP. Jesteśmy dumni, że to co robimy, będzie pomocne w promowaniu tak szczytnej idei, jaką jest walka z głodem na świecie" - powiedział Mads Christnesen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide.
Współpraca agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide z WFP została zainicjowana w styczniu 2005 r. i jest koordynowana wspólnie przez siedzibę główną WFP w Rzymie oraz zrzeszone agencje.