VW traci w Niemczech, ale zyskuje na świecie
W pierwszym półroczu 2001 roku niemiecki Volkswagen sprzedał na całym świecie rekordowo dużo samochodów - 2 660 000, a więc o 2,6% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Największe kłopoty ze znalezieniem nabywców na swe auta VW miał w Niemczech.
27.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Udział niemieckiego koncernu w światowym rynku sprzedaży nowych samochodów wzrósł nieznacznie do 12,5%. Dobre wyniki Volkswagen zawdzięcza przede wszystkim świetnej sprzedaży swych aut w Ameryce Południowej, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w zachodniej Europie. Wyjątkiem jest rynek rodzimy.
W Niemczech VW sprzedał w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 533 tysiące aut, o 5,5% mniej niż przed rokiem, zachowując jednak pozycję lidera na tamtejszym rynku. W zachodniej Europie (bez Niemiec) Volkswagen zwiększył sprzedaż o 2,1% do 1,08 mln samochodów, zwiększając także swój udział w rynku do 19%.
Z marek należących do Volkswagena najgorzej wiedzie się hiszpańskiemu Seatowi. W pierwszym półroczu sprzedaż Seatów spadła o 5,2% do 264 tysięcy aut, natomiast aż o 17% do 247 tysięcy samochodów wzrosła sprzedaż czeskiej Skody. Dobre wyniki ma także Audi, które w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odnotował wzrost sprzedaży o 6,9% do 369 tysięcy samochodów. Koncern z Wolfsburga sprzedał 1,63 mln samochodów marki Volkswagen, o 1,9% więcej niż przed rokiem.
Jak poinformował w piątek zarząd Volkswagen, w pierwszym półroczu koncern zwiększył obroty i zysk. Według niemieckich norm ksiegowania, czysty zysk firmy wyniósł 833 mln euro (+30%), natomiast według międzynarodowych norm - aż 1,454 mld euro. (ps)
Więcej o samochodach:MOTO WP