Vista - popularna czy nie?
Coraz większa liczba użytkowników wstrzymuje się z zakupem najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę analityczną Harris Interactive.
Analitycy z Harris Interactive w grudniu 2006 r. przeprowadzili sondaż, w którym pytali o zamiar "przesiadki" na Vistę. Spośród 47 % ankietowanych, którzy wiedzieli o zbliżającej się premierze nowego OS-a, 20 % deklarowało zakup, 31 % odpowiedziało, że nieco poczeka z upgrade'm, a reszta nie miała jeszcze zdania w tej kwestii. Sondaż ponownie przeprowadzono w marcu br. Tym razem znaczna większość badanych słyszała o Viście (87%), ale tylko 12 % użytkowników z tej grupy odpowiedziało, iż zaktualizuje system, zaś ponad 2/3 zadeklarowało chęć pozostania przy obecnie używanej wersji Windows.
06.04.2007 | aktual.: 10.04.2007 11:33
Pierwsze z badań miało miejsce w dniach 30 listopada - 11 grudnia 2006 r. na próbie 1028
dorosłych Amerykanów, a powtórka badania została przeprowadzona pomiędzy 6 a 14 marca 2007 (ankietowanych było wtedy 2223 dorosłych Amerykanów) Oba sondaże odbyły się online.
Wiceprezes Harris Interactive, Milton Ellis, uważa, że aby wygenerować efekt "wow" w związku z nowym systemem, Microsoft będzie musiał w najbliższych latach przygotować dla klientów jeszcze atrakcyjniejszą ofertę upgrade'u do Visty. Jego zdaniem klienci czekają na wydanie Service Packa do Visty, który wyeliminuje z niego wykryte luki i błędy.
Tymczasem niedawno gigant z Redmond przedstawił wyniki sprzedaży Visty za okres pierwszego miesiąca po rynkowej premierze systemu. Przedstawiciele firmy poinformowali, iż w tym czasie sprzedanych zostało na świecie ponad 20 mln. licencji na Vistę, co jest wynikiem lepszym od rezultatu Windows XP (w ciągu 2 miesięcy od wprowadzenia sprzedano 17 mln licencji na poprzednika Visty).
Więcej informacji: Harris Interactive - http://www.harrisinteractive.com/harris_poll/index.asp?pid=745