Ustawa o reklamach sobie - a przedsiębiorcy sobie

Ale mogą im za to grozić spore kary - ostrzega Urząd Ochrony Konkursji i Konsumentów, który prowadzi kilka postępowań dotyczących przekazów reklamowych.

04.03.2008 14:21

Od połowy grudnia obowiązuje ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, zakazująca m.in. stosowania reklam, które mogą wprowadzać klientów w błąd. Jednak część firm nadal reklamuje się w zakazany sposób.

Prowadzimy postępowania wobec firm telekomunikacyjnych - chodzi o operatorów telefonicznych oraz o sieci kablowe - mówi Konrad Gruner z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Szczegóły i wyniki prowadzonych postępowań mamy poznać w przyszłym tygodniu, na firmy mogą zostać nałożone kary wynoszące nawet 10 proc ich zeszłorocznych przychodów. Również w przyszłym tygodniu poznamy wyniki monitoringu reklam banków, prowadzonego w tej chwili przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)