USA wydaje na plastikowych Mikołajów tyle, co na obronę
W zeszłym roku Amerykanie wydali tyle
samo na wojsko, co na plastikowych Mikołajów i świąteczne
świecidełka - powiedział szef sztabu armii USA generał
Peter Schoomaker, ustosunkowując się do zarzutów, że Stany
Zjednoczone coraz więcej wydają na armię.
Nie wliczając kosztów operacji w Iraku i Afganistanie administracja prezydenta George'a W. Busha na budżet obrony zażądała w tym roku prawie 440 mld dolarów; to tylko 3 proc. amerykańskiego budżetu, podczas gdy w czasie II wojny armia pochłaniała aż jedną trzecią wydatków - wyliczał generał.
A ile wydajemy na plastikowych Mikołajów i świąteczne świecidełka? 438,5 mld dol., a więc tyle, co na obronę - powiedział szef sztabu, który zamierza zażądać od Kongresu USA dodatkowych pieniędzy, żeby odbudować rezerwy sprzętu i zaopatrzenia, nadwerężone przez wojny w Iraku i Afganistanie.