UOKiK zbada czy mailing Money i adMoto to spam
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdzi czy serwisy Money.pl i adMoto.pl wysyłają swoim użytkownikom spam.
14.03.2007 07:10
- Prezes UOKiK wszczął postępowania, w których sprawdzi czy doszło do złamania prawa w chwili rozsyłania za pomocą poczty elektronicznej niezamówionych przez konsumentów informacji handlowych dotyczących nowego portalu giełdy samochodowej adMoto.pl. UOKiK sprawdzi, czy w trakcie kampanii reklamowej adresy mailowe odbiorców portalu były wykorzystywane w sposób naruszający ich interesy – poinformowała Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.
Jednocześnie UKOIK zajmie się także sprawą portalu finansowego Money.pl, Prezes Urzędu zbada, czy właściciel serwisu w sposób należyty wykonuje umowę o świadczenie subskrypcji usługi e-gazety. Bowiem z informacji zebranych przez Urząd wynika, że mogło dojść do fałszowania rozsyłanych do adresatów nagłówków e-mail. Jak podaje UOKiK w stopce wysyłanych wiadomości zamieszczana była informacja, że nadawcą jest Money.pl, tymczasem treść wskazywała, że przesyłki zostały skierowane do odbiorców nie przez portal, ale przez inne podmioty np. Bank BPH.
Na decyzję Urzędu szybko zareagował Money.pl. W specjalnym komunikacie podpisanym przez Tomasza Bonka, redaktora naczelnego serwisu i Olgierda Rudka, specjalistę do spraw prawnych portalu, wyjaśniają oni, że „działania Money.pl dotyczące wysyłania mailingów są zgodne z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. i Regulaminem Subskrypcji usługi E-gazety Money.pl. Nie dochodzi przy tym do przekazania danych naszych użytkowników podmiotom zewnętrznym, w tym reklamodawcom.” Podkreślają także, iż „sposób wysyłania wiadomości przez portal Money.pl jest zgodny również ze standardem stosowanym na rynku reklamy online”
- Oznaczenie jako nadawcy listu - firmy zlecającej mailing oraz zawarcie pełnej informacji, kto i na czyje zlecenie realizuje wysyłkę w treści listu jest metodą powszechnie stosowaną, wypracowaną przez witryny i sieci reklamowe w ciągu ostatnich lat kształtowania się rynku reklamy online w Polsce. Tymbardziej działania UOKiK skierowane tylko przeciwko Money.pl Sp. z o.o. są... zastanawiające – czytamy w oświadczeniu Money.pl.