Trwa ładowanie...

Ujawnili wydatki resortu PiS. "15 tys. plastikowych wiatraczków"

Rząd w ostatnich dniach zorganizował kolejne pikniki promujące m.in. zmianę w programie 500 plus. Choć korekta w sztandarowym pomyśle PiS dotyczy tylko kwoty, imprezy mają się odbywać przez całe wakacje. W sprawie kontrowersyjne są koszty, które ujawniają dziennikarze.

Dostępne informacje pokazują, że wydatki na pikniki związane z programem 800 plus są wyjątkowo dużeDostępne informacje pokazują, że wydatki na pikniki związane z programem 800 plus są wyjątkowo dużeŹródło: PAP, fot: Jakub Kaczmarczyk
d1ymt77
d1ymt77

Pikniki i festyny, a w trakcie nich mniej formalne rozmowy z wyborcami - tak PiS zapowiadał swoją zaplanowaną na lato akcję. Choć kampania miała być informacyjna, szybko okazało się, że ma dużo wspólnego z partyjnymi wiecami, gdzie występują najważniejsi działacze PiS. Niesie to ze sobą kontrowersje, szczególnie w obliczu zbliżających się wyborów parlamentarnych.

Wątpliwości budzi też finansowanie wspomnianych wydarzeń oraz kampanii "informacyjnej" dotyczącej zmian jako takiej. Z nieoficjalnych ustaleń OKO.press wynika, że rząd PiS mógł przeznaczyć na ten cel z rezerwy budżetowej aż 12,5 mln zł - z czego większość trafiła do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przecieki ws. planu PiS. "Nie wiem, czy można robić coś mocniejszego"

Droga promocja rządu. Pikniki jak wiece partyjne

Nowe szczegóły w sprawie przedstawia też "Rzeczpospolita". – Organizacja tylko jednego takiego pikniku może kosztować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy zł – szacuje w rozmowie z dziennikarzami właściciel firmy eventowej, który prosi o anonimowość.

Dziennikarze "Rz" wysłali prośbę do Ministerstwa Rodziny z pytaniami o szczegółowe koszty pikników. Resort wskazał, że ostateczną sumę będzie można przedstawić dopiero po zakończeniu akcji.

d1ymt77

Więcej w sprawie pokazały zamówienia publiczne ministerstwa. "Rz" podaje trzy przykłady, które dotyczą omawianych imprez.

"Jeden dotyczy zakupu przestrzeni reklamowej w prasie na potrzeby działań́ informacyjno-edukacyjnych skierowanej do rodzin (jedyną ofertę, wartą blisko 1,5 mln zł, złożyła spółka Sigma BIS należąca do Orlenu). Sigma BIS została wybrana jako spełniająca kryteria, chociaż resort chciał wydać na reklamę zaledwie 246 tys. zł brutto" - piszą dziennikarze.

Drugie zamówienie ma mieć wartość niespełna pół miliona i dotyczyć zakupu powierzchni reklamowej na platformach internetowych mających reklamować zmianę programu.

d1ymt77

Ostatni dotyczy już materiałów promocyjnych, które rozdawane są w trakcie pikników. "Resort zakupił 5 tys. siedzących misiów pluszowych, tyle samo maskotek zwierzątek, 25 tys. ołówków ze zwierzątkami, 5 tys. piórników, butelek na wodę, 15 tys. odblasków, 30 tys. balonów oraz 15 tys. wiatraczków. Ministerstwo chciało wydać na zakup ponad 541 tys. zł" - pisze "Rzeczpospolita"

Źródło: "Rzeczpospolita"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ymt77
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ymt77
Więcej tematów