Tysiące łodzian odciętych od Internetu
Tysiące łodzian z dnia na dzień zostało odciętych od Internetu. Niektórzy nie mogą korzystać z sieci już od dwóch tygodni, choć Internet potrzebny im jest codziennie do pracy! Co się stało?
01.03.2007 08:51
W pierwszej połowie lutego internauci masowo zrywali umowy z Telekomunikacją Polską na Neostradę i przechodzili do konkurencyjnej firmy Netia, oferującej szybki i tańszy Internet bez limitu danych już w 24 godziny od podpisania umowy. Ta masowa "migracja" spowodowana była zmianą w regulaminie TP (wymuszoną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej), dzięki której można było wcześniej zerwać umowę i przejść do tańszej konkurencji.
Sęk w tym, że Netia była przygotowana na przyłączenie ok. 15 tys. nowych abonentów, a zgłosiło się ich blisko 50 tys. To spowodowało totalny chaos w firmie, która nie tylko nie wywiązuje się z umów, ale także do niej nie sposób się dodzwonić.
Od 10 dni próbuję skontaktować się z przedstawicielami Netii, ale moje próby nic nie dają. Dzwonię, wysyłam e-maile, faksy i żadnej odpowiedzi - mówi Arkadiusz Aleksandrowicz, łodzianin, który skorzystał z możliwości przejścia z TP do Netii. W centrum obsługi klienta automat każe czekać na połączenie. Tyle że trwa to prawie godzinę, po czym połączenie zostaje przerwane. Dlatego zdecydowałem się rozwiązać umowę z Netią.
Netia część swoich problemów zrzuca na Telekomunikację Polską.
Podpisaliśmy z TP umowę, że wszystkie informacje techniczne o ich byłych klientach zostaną nam niezwłocznie przekazane - mówi Jolanta Ciesielska, rzecznik prasowy Netia. Niestety tak się nie stało, co jest jedną z przyczyn naszych opóźnień. Informacje spływają do nas z dużym poślizgiem. A nie możemy podłączyć nowych klientów, jeśli TP nie udostępni nam wspomnianych danych.
TP SA nie poczuwa się jednak do winy.
Pewnych rzeczy dotyczących spraw technicznych przeskoczyć się nie da - mówi Zbigniew Drohobycki z Biura Prasowego Grupy TP._ Operacja przełączania klientów nie jest łatwa. Dlatego powołaliśmy wspólny zespół pracowników Telekomunikacji i Netii. Przekazujemy informacje techniczne o łączach naszych byłych klientów tak szybko, jak jest to możliwe._
Czym kusiła Netia? Pan Arkadiusz płacił w Telekomunikacji miesięcznie 86 zł za stałe łącze internetowe o prędkości 512 Kb/s. Netia w swojej ofercie proponowała abonentom Neostrady dwa razy szybszy Internet - 1Mb/s - za 55 zł miesięcznie. (tj)