WP

TVP nie musi publikować sprostowania. Chodzi o nagrody za rządów PO-PSL

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew PO. Partia żądała sprostowania informacji podanej w "Wiadomościach” TVP w marcu 2018 r. Chodzi o porównanie nagród dla urzędników podczas 8 lat rządów PO-PSL z przyznanymi ministrom przez rząd PiS.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
TVP porównało nagrody rządów PO-PSL i PiS
TVP porównało nagrody rządów PO-PSL i PiS (Agencja Gazeta, Fot: Jędrzej Nowicki, Jakub Włodek)
WP

Pozew Platformy dotyczył materiału Konrada Węża wyemitowanego w "Wiadomościach” 31 marca ubiegłego roku. Przypomniano w nim słowa ministra finansów w rządzie PO-PSL, Jacka Rostowskiego, który stwierdził, że w budżecie państwa nie ma pieniędzy na większe wydatki socjalne. "Pieniędzy nie brakowało natomiast na nagrody" - skomentował dziennikarz. Potem pokazano grafikę, z której wynikało, że za rządów PO na nagrody przeznaczono 626 mln zł, a za rządów PiS - tylko 1,5 mln zł.

tvp.info
Podziel się

Politycy Platformy Obywatelskiej nazwali to wówczas "zwykłym oszustwem". Argumentowali, że "Wiadomości" porównały nagrody wypłacone wszystkim urzędnikom resortów przez rząd PO-PSL do nagród, które PiS wypłaciła tylko swoim ministrom. Jak tłumaczył Jan Grabiec, rzecznik Platformy, kwocie wypłaconej przez 8 lat przez Platformę (626 mln zł według TVP) odpowiada 200 mln zł wydane przez 2 lata rządów PiS. Czyli PO-PSL średnio wypłacali na nagrody 78 mln rocznie, a PiS - 100 mln.

WP

"Są przesłanki do apelacji"

PO zażądało od TVP sprostowania "nieprawdziwych informacji o wysokości nagród wypłacanych ministrom przez rząd PO-PSL". TVP nie zamieściło go, więc Platforma złożyła pozew sądowy. W piątek TVP Info poinformowało, że pozew został oddalony przez Sąd Okręgowy w Warszawie, więc nadawca nie musi publikować sprostowania. Dodatkowo sąd nakazał PO pokryć koszty procesu. Wyrok nie jest prawomocny.

- Niech TVP się tak nie cieszy. Sąd ocenił nasz wniosek o sprostowanie jako merytorycznie uzasadniony, ale miał uwagi formalne dotyczące długości sprostowania. Jest o 12 sekund za długie. Zgodnie z prawem nie może być dłuższe niż dwukrotność wyemitowanego materiału - powiedział Wirtualnej Polsce Jan Grabiec, rzecznik prasowy PO. - Sąd uznał, że komentarz eksperta nie należy do materiału - dodał.

Jak powiedział nam rzecznik, po otrzymaniu pisemnego uzasadnienia z sądu, prawnicy Platformy dokonają jego analizy pod względem prawnym. - Moim zdaniem są przesłanki do apelacji, bo materiał TVP był ewidentnym kłamstwem - powiedział nam Jan Grabiec.

WP

Czytaj także: Zaginęła 16-letnia Dominika z Bartoszyc

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

WP
WP