TV Puls chce być bardziej komercyjna
TV Puls złożyła w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę koncesji z wyspecjalizowanej na uniwersalną.
21.11.2006 18:55
Informację tę potwierdziła szefowa KRRiT Elżbieta Kruk. Taki wniosek wpłynął i został skierowany do odpowiednich departamentów m.in. programowego i koncesyjnego - powiedziała Kruk. Pytana o szanse pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez Radę Kruk powiedziała, że poczeka na opinię departamentów.
Obecnie audycje i przekazy realizujące wyspecjalizowany społeczno-religijny charakter muszą zajmować 70% czasu nadawania TV Puls. Gdyby zmieniono koncesję, treści te musiałyby stanowić do 20 proc. czasu antenowego stacji. Oznaczałoby to, że TV Puls mogłaby stać się realną konkurencją dla pozostałych telewizji na naszym rynku.
TV Puls milczy na temat wniosku: Stacja nie będzie komentować tych informacji - powiedziała rzeczniczka TV Puls Magdalena Kołodziejczyk.
Znaczących zmian w TV Puls, (w której głównym udziałowcem jest zakon franciszkanów) spodziewano się od końca czerwca, kiedy mniejszościowym udziałowcem stacji został jeden z największych koncernów medialnych - kontrolowany przez Ruperta Murdocha News Corporation.
Analitycy rynku medialnego podkreślali wówczas, że obecna koncesja TV Puls ogranicza nadawcę, przez co nie da się zrobić z tej stacji typowo komercyjnej telewizji, dlatego już wtedy spekulowano, że stacja będzie się starać o zmianę warunków koncesji.
Rozmowy na temat telewizji Puls prowadzono też na początku listopada w Watykanie. Jak napisał wówczas włoski dziennik "Corriere della Sera", wiceprezes News Corp Martin Pompadur omawiał z przedstawicielami Watykanu szczegóły joint-venture między jego grupą a Kościołem w sprawie TV Puls. Według włoskiego dziennika Pompadour miał m.in. nalegać, aby nadać TV Puls charakter bardziej komercyjny.