Tusk wygląda jak Madonna? "Ja sobie włosów nie farbuję"
Posłanka PiS Beata Kempa uważa, że pojawienie się billboardów z premierem Donaldem Tuskiem i hasłem "Nie róbmy polityki", jest "zwykłą PR-owską zagrywką i jak najbardziej jest to polityka". Premier pytany przez dziennikarzy, dlaczego na billboardach wygląda młodziej niż zwykle odpowiedział: "nie obraził bym się, gdyby mnie w Photoshopie postarzyli".
Billboardy z Tuskiem, które w ostatnich dniach pojawiły się m.in. we Wrocławiu mają jeden wspólny człon "Nie róbmy polityki", natomiast druga część jest "otwarta" np. "Nie róbmy polityki. Budujmy mosty", "Budujmy szkoły", "Budujmy drogi".
Kempa podkreśliła, że jeśli premier pojawia się na plakatach, to już jest uczestniczenie w polityce i "ewidentne wsparcie swoich kandydatów w wyborach samorządowych przez potężną kampanię billboardową".
- Jakie jest źródło finansowania tych billboardów i dlaczego pojawiły się one właśnie teraz, podczas kampanii samorządowej? Z punktu widzenia finansowania kampanii warto się temu przyjrzeć - dodała.
W opinii posłanki tego typu billboardy na pewno "nie są z dala od polityki". - Ja z takim cynizmem spotykam się na co dzień w Warszawie więc w sposób specjalny mnie to nie dziwi. Jest to obliczone na zwykłą PR-owską zagrywkę. Cieszę się, że wielu Polaków potrafi już rozszyfrowywać te zagrywki PO i myślę, że tą też rozszyfrują - podkreśliła.
Tak będziemy rządzić
Wiceszef klubu PO Waldy Dzikowski odnosząc się do zarzutów Kempy podkreślił, że pojawiające się na billboardach hasło nie odnosi się bezpośrednio do wyborów, ale opisuje to, co będzie się działo, gdy PO zwycięży i jak będzie rządzić w przyszłości. - To właśnie samorządowcy będą decydowali o wybudowaniu boiska, drogi czy mostu. Chodzi o to, żeby takie decyzje zapadały bez wielkiej polityki w tle - zaznaczył.
Dzikowski dodał, że pieniądze na billboardy pochodzą z funduszy wyborczych, a "wszystko jest transparentne i zgodne z prawem".
Donald Tusk pytany o komentarze, że na billboardach PO wykorzystujących jego zdjęcie wygląda młodziej niż w rzeczywistości, powiedział: "Wydaje się, że generalnie jest taka zasada, że ludzie na plakatach i ulotkach wyglądają z reguły trochę młodziej, niż starzej. Ale ja bym się nie obraził, gdyby mnie w Photoshopie postarzyli. Trochę mi głupio i trochę się wstydzę, jak czytam, że Tuskowi odbiło i (wygląda) jak Madonna, tzn. na żywo dużo gorzej, a na plakacie lepiej. Ale takie są chyba prawa reklamy, czasami im się poddaję, ale słowo honoru: ja sobie włosów nie farbuję".