Turner zapowiada reorganizację
Szefowie Turner Broadcasting System (TBS) Europe chcą mieć szerszy nadzór nad regionalną działalnością firmy.
16.11.2005 06:59
W celu wspierania stałego wzrostu i innowacji wprowadzanych w markach z branży rozrywkowej, a także z uwagi na rosnące znaczenie nowopowstających rynków dla całokształtu działalności spółki, Turner Broadcasting System (TBS) Europe dostraja swój model funkcjonowania do potrzeb działalności rozrywkowej - poinformowano w komunikacie prasowym.
- Zmiany mają na celu stworzenie racjonalnej, sprawnie działającej struktury, która będzie wspierać każdy dział firmy. Biorąc pod uwagę jakość zespołu kierującego i doskonałe wyniki w ramach każdej grupy i regionu, można mieć pewność, że przejście na nowy model funkcjonowania przebiegnie sprawnie i pozwoli nam kontynuować wprowadzanie innowacji oraz osiągnąć jeszcze większy wzrost - mówi Nan Richards, prezes Turner Broadcasting System Europe Ltd. W najbliższym czasie będą miały miejsce następujące zmiany:
Michael Riley awansował na stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego Turner Broadcasting System na Europę Środkowo-Wschodnią, Skandynawię, Niemcy oraz Afrykę i Bliski Wschód. Michael, który ostatnie dwa lata pracował w paryskim biurze Turnera, nowe stanowisko obejmie w Londynie, a zakres jego kompetencji odzwierciedla obowiązki Dee Forbes i Tiny McCann - będzie odpowiadał za dystrybucję, sprzedaż reklam, sprzedaż i promocję, ramówki i zakupy programowe, marketing, PR, usługi kreatywne, prezentację, badania, strategie oraz Cartoon Network Enterprises. Wkrótce ujawnione zostanie nazwisko następcy Michaela Rileya na stanowisku wiceprezesa i dyrektora generalnego TBS we Francji.
Zmiany dotyczą również innych regionów w których działa TBS.
Dee Forbes, obejmując funkcję wiceprezesa oraz dyrektor generalnej Turner Broadcasting System na Zjednoczone Królestwo i Irlandię, przejmie odpowiedzialność za działalność komercyjną i funkcjonowanie kanałów w ramach marek rozrywkowych, w tym wszystkie jednostki operacyjne: dystrybucję, sprzedaż reklam oraz sprzedaż i promocję, ramówki i zakupy programowe, marketing, PR, usługi kreatywne, prezentację, badania, strategie oraz produkty konsumenckie. Z uwagi na rosnący zakres obowiązków na wspomnianym rynku, Dee zrezygnuje z funkcji wiceprezesa ds. sprzedaży reklam w Europie, a szefowie sprzedaży reklam będą podlegać właściwym menedżerom w poszczególnych krajach. Simon Cox będzie nadal pełnił funkcję wiceprezesa ds. sprzedaży reklam oraz sprzedaży i promocji w Zjednoczonym Królestwie oraz będzie zajmował się kwestiami sprzedaży reklam na całym obszarze działania firmy.
Tina McCann, wiceprezes i dyrektor generalna Turner Entertainment Networks Broadcast Operations, odpowiedzialna za Francję, Włochy i Hiszpanię, pozostanie na dotychczasowym stanowisku, a ponadto obejmie formalny nadzór nad sprzedażą reklam, sprzedażą i promocją oraz ramówkami i zakupami programowymi w regionach znajdujących się w zakresie jej kompetencji. W dalszym ciągu będzie nadzorować dystrybucję, marketing, PR, usługi kreatywne, prezentację, badania, strategie oraz Cartoon Network Enterprises. W uzupełnieniu obowiązków związanych z działalnością komercyjną i funkcjonowaniem kanałów, Tina pokieruje Turner Entertainment Networks' Broadcast Operations na terenie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (region EMEA).
Dee Forbes, Tina McCann i Michael Riley będą podlegać Nan Richards, szefowej Turner Broadcasting System (TBS) Europe Limited oraz w dalszym ciągu będą odpowiedzialni przed Jeffem Kupskym, wiceprezesem wykonawczym TBS Europe ds. strategii i dystrybucji. W celu zapewnienia strategicznego zarządzania kluczowym czynnikiem przyszłego wzrostu spółki, Finn Arnesen obejmie stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego ds. oryginalnej animacji w regionie EMEA i międzynarodowego rozwoju TBS. Arsenen w dalszym ciągu będzie reprezentował Turner Broadcasting System International na forum globalnego Greenlight Committee for Cartoon Network Originals, współpracując z szefami kanału w Azji i Ameryce Łacińskiej w kierunku opracowania jak najbardziej efektownej i popularnej wśród widzów zawartości programowej. Pełniąc tę globalną funkcję, Finn będzie miał za zadanie przyczynić się do zwiększenia udziału oryginalnych materiałów w regionie drogą rozwijania produkcji własnych i koprodukcji. Dodatkowo będzie odgrywał kluczową
rolę w dystrybucji oryginalnych materiałów Tunera wśród stron trzecich na obszarze EMEA. Finn Arnesen będzie podlegał Nan Richards w sprawach związanych z regionem EMEA. W odniesieniu do obowiązków związanych z rozwojem międzynarodowym, jego zwierzchnikami będą: Juan Carlos Urdaneta, szef TBS na Amerykę Łacińską, Steve Marcopoto, szef TBS w Azji oraz Nan Richards. Casey Harwood otrzymał awans na stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego ds. interaktywnej, bezprzewodowej i komercyjnej dystrybucji w regionie EMEA w TBS na Europę. Casey będzie kontynuował obowiązki związane z globalną działalnością interaktywną, a w kwestii zagadnień bezprzewodowych w EMEA zastąpi Mitcha Lazara, który opuszcza firmę. Casey zajmie się również bezpośrednim nadzorem nad dystrybucją, a zakres jego kompetencji w regionie EMEA obejmie marki rozrywkowe Tunera oraz CNN. Zwierzchnikiem Casey'ego pozostanie Jeff Kupsky.