Trójmiejscy ekolodzy chcą zmiany przebiegu "Drogi Zielonej". Napisali list do prezydenta Gdańska

• Planowany przebieg "Drogi Zielonej" w Gdańsku nie podoba się lokalnym aktywistom
• Paweł Adamowicz: "Na razie żadne decyzje nie zapadły"
• Budowana etapami droga ma stanowić alternatywę dla ruchu lokalnego

Obraz
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

- Planowana droga na odcinku Hallera-Pomorska ma przebiegać przez tereny strefy ochronnej ujęć wody Zaspa i Czarny Dwór, co może spowodować poważne zagrożenie dla jakości wód pitnych, z których korzystają mieszkańcy Gdańska. Droga o takich parametrach odetnie, jako techniczna bariera, wielkie dzielnice mieszkaniowe od terenów rekreacyjnych Pasa Nadmorskiego - uważają członkowie wschodnio-pomorskiego oddziału Polskiego Klubu Ekologicznego.

Droga Zielona powstała jako jedna z tzw. ram komunikacyjnych miasta. Gdański układ drogowy miał składać się z zewnętrznej ramy tranzytowej. W jej skład wchodzić mają trójmiejska obwodnica oraz obwodnica południowa. Drugim elementem jest rama wewnętrzna, której planowanym celem było usprawnienie ruchu lokalnego. Jednak po planowanym połączeniu z tunelem pod Martwą Wisłą powstanie nowa trasa tranzytowa. Podobne wątpliwości wyrazili pod koniec listopada mieszkańcy Zaspy podczas spotkania z prezydentem miasta.

- Dotąd rozważaliśmy trasę m.in. przez ul. Czarny Dwór, Chłopską i Gospody, wzdłuż granicy z Sopotem. Słuchamy jednak uważnie głosów mieszkańców. Niektórym nie do końca podoba się ta propozycja. Dlatego specjaliści zastanawiają się i sprawdzają obecnie możliwość skierowania ruchu na al. Jana Pawła II, ul. Chłopską i Gospody. Ul. Czarny Dwór w tym przypadku pozostałaby ulicą o charakterze dzielnicowym. Na razie jednak, żadne decyzje nie zapadły - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Droga Zielona jest planowaną trasą, która będzie łączyć budowany Tunel pod Martwą Wisłą z ulicą Spacerową w Oliwie oraz trójmiejską obwodnicą. Elementem wzbudzającym bardzo duże kontrowersje jest budowa tunelu pod tzw. Pachołkiem. Rada Miasta podjęła we wrześniu decyzję o przeznaczeniu pół miliona złotych na przygotowanie dokumentacji technicznej w tej sprawie. Koszt samej budowy szacuje się od 800 mln do miliarda złotych. Do tego doliczyć trzeb będzie późniejsze koszty utrzymania i napraw. Liczby te są zbliżone do kosztów, jakie poniosło miasto przy budowie trasy tramwajowej na Morenę wraz z kupnem pięciu nowych tramwajów.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Wybrane dla Ciebie
AFP: Ukraina przekazała USA swoją wersję planu pokojowego
AFP: Ukraina przekazała USA swoją wersję planu pokojowego
Izba Reprezentantów przyjęła budżet obronny. Trumpowi się nie spodoba
Izba Reprezentantów przyjęła budżet obronny. Trumpowi się nie spodoba
Protest w Sofii. Prezydent wzywa do odwołania rządu
Protest w Sofii. Prezydent wzywa do odwołania rządu
"Gospodarcza Jałta". Szokujące doniesienia o planie pokojowym
"Gospodarcza Jałta". Szokujące doniesienia o planie pokojowym
Trump: Sprzedaż CNN jest konieczna
Trump: Sprzedaż CNN jest konieczna
Nowe problemy Bąkiewicza. Jego stowarzyszenie ma zwrócić pieniądze
Nowe problemy Bąkiewicza. Jego stowarzyszenie ma zwrócić pieniądze
USA przejęły tankowiec u wybrzeży Wenezueli. Wiadomo, do kogo należy
USA przejęły tankowiec u wybrzeży Wenezueli. Wiadomo, do kogo należy
Trump: Zełenski musi być realistą
Trump: Zełenski musi być realistą
Przydacz: "Prezydent nie jest informowany". Jest riposta szefa MON
Przydacz: "Prezydent nie jest informowany". Jest riposta szefa MON
"Washington Post": Ukraina w UE już w 2027 roku?
"Washington Post": Ukraina w UE już w 2027 roku?
Sąsiedzi skarżyli się na fetor. W mieszkaniu znaleziono ciało
Sąsiedzi skarżyli się na fetor. W mieszkaniu znaleziono ciało
USA przejęły tankowiec. Trump nie chce zdradzić, do kogo należał
USA przejęły tankowiec. Trump nie chce zdradzić, do kogo należał