Tomasz Kolanowski przechodzi do Universal McCann w Londynie
Tomasz Kolanowski, Head of Research w polskim oddziale Universal
McCann, z końcem stycznia obejmie stanowisko Analitic &
Econometrics Managera w Universal McCann London - EMEA (Europe,
Midle East And Africa).
W ramach obowiązków będzie odpowiedzialny za wspieranie agencji w zakresie zaawansowanych metod analitycznych, badań ilościowych, budowy modeli ekonometrycznych oraz prowadzenia projektów programistycznych.
Tomasz Kolanowski będzie wdrażał na innych rynkach sieci Universal McCann modelowanie ekonometryczne dające możliwość pracy na planie sprzedaży Klienta. Dzięki tym modelom Universal McCann jest w stanie dokładnie wyestymować, z precyzją sięgającą 90-99%, ile będzie wynosiła sprzedaż produktu w poszczególnych miesiącach przy określonym poziomie wydatków w poszczególnych mediach. Pozwala to na dokładne określenie zwrotu z inwestycji (ROI) i jego optymalizację.
Ponadto Tomasz Kolanowski będzie zajmował się wdrażaniem innych narzędzi, które rozwijane były ostatnio w Polsce, np. UM Focus - narzędzie pozwalające na precyzyjną ocenę na podstawie przetwarzania bieżących danych telemetrycznych, jak kształtuje się uwaga poświęcana przez widzów telewizji, i ilu widzów ogląda ją w danym momencie z wysokim stopniem uwagi.
- Bardzo się cieszę, że moje starania o zwrócenie uwagi na to, że w Polsce powstają rzeczy wartościowe w skali całej sieci, zostały dostrzeżone i zauważone, i że centrala Universal McCann doceniła innowacyjność projektów badawczych i narzędzi oferowanych przez polski oddział swoim klientom - mówi Tadeusz Żórawski, prezes Universal McCann.
Tomasz Kolanowski w początkowym okresie będzie dzielił swoje obowiązki pomiędzy centralę (ok. 70%) i polski oddział (ok. 30% czasu pracy)
. Równocześnie Universal McCann uruchomił rekrutację na stanowisko szefa działu badań. Część obowiązków przejmie od Tomasza Kolanowskiego w Polsce Rafał Janek, Business Consultancy Director, pracujący w Universal McCann od lipca 2007.
Tomasz Kolanowski jest absolwentem wydziału Psychologii UW, wcześniej pracował jako Research Manager w AGB Nielsen Media Research.