ŚwiatTelewizja ABC News uczci pamięć poległych w Iraku

Telewizja ABC News uczci pamięć poległych w Iraku

Telewizja ABC News zapowiedziała niecodzienny sposób uczczenia pamięci poległych w wojnie w Iraku - jej popularny program "Nightline" wypełni w całości odczytanie nazwisk wszystkich ponad 500 żołnierzy zabitych w działaniach bojowych w Iraku.

28.04.2004 | aktual.: 28.04.2004 17:40

Nazwiska będzie odczytywał prowadzący od 24 lat program Ted Koppel, jeden z najwybitniejszych dziennikarzy w historii amerykańskiej telewizji. Jako tło wizualne posłużą zdjęcia poległych od 19 marca 2003 roku, czyli od dnia inwazji na Irak.

Jak powiedział producent programu "Nightline" Leroy Sievers, ma to "przypomnieć widzom, że niezależnie od tego czy zgadzają się z wojną czy nie, ci mężczyźni i kobiety pełnią w Iraku służbę w naszym imieniu i że ci, którzy tam zginęli, mieli nazwiska i twarze".

Niezwykły piątkowy program będzie jednocześnie nadawany na wielkim ekranie telewizji ABC na słynnym Times SquareSquare w Nowym Jorku.

"Nightline" nadaje normalnie analizy bieżących wydarzeń politycznych i społecznych oraz prowadzone głównie przez Koppela wywiady z ich bohaterami. Program narodził się w 1980 roku w czasie kryzysu z wzięciem dyplomatów amerykańskich jako zakładników w ambasadzie USA w Teheranie.

Hołd poległym w Iraku oddaje także telewizja publiczna PBS- w jej dzienniku wieczornym "Jim Lehrer Newshour" co tydzień ukazują się pod koniec nieruchome fotografie żołnierzy zabitych w akcji w ostatnich dniach, z ich nazwiskami i stopniami wojskowymi. Telewizja PBS nadaje je w ciszy (bez dźwięku).

Inicjatywa telewizji ABC spotkała się z mieszanym przyjęciem. Niektórzy komentatorzy wyrazili zdziwienie dlaczego programu nie planuje się nadać w Memorial Day, czyli Dniu Pamięci Narodowej, kiedy co roku cała Ameryka oddaje cześć poległym w swoich wojnach.

Nie brak cynicznych komentarzy, że zadecydował o tym fakt, iż Memorial Day, obchodzony tradycyjnie w ostatni poniedziałek maja, jest końcem przedłużonego weekendu, który wielu Amerykanów wykorzystuje na kilkudniowe wyjazdy urlopowe - spada zatem wtedy oglądalność telewizji.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)