Tarcza antykryzysowa. Pożyczka 5 tys. zł dla mikroprzedsiębiorców. Jak ją otrzymać?
Mikroprzedsiębiorcy mogą składać wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. To jeden z elementów tarczy antykryzysowej.
08.05.2020 | aktual.: 08.05.2020 14:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tarcza antykryzysowa. Kto może otrzymać pożyczkę 5 tys. zł z Funduszu Pracy?
Z pożyczki 5 tys. zł z Funduszu Pracy na pokrycie bieżącej działalności mogą skorzystać wszyscy mikroprzedsiębiorcy, który prowadzili działalność gospodarczą przed 1 marca 2020. Przeznaczona jest ona zarówno dla samozatrudnionych, jak i dla mikroprzedsiębiorców zatrudniających do 9 pracowników.
Przygotowana w ramach tarczy antykryzysowej pożyczka z urzędu pracy jest bardzo nisko oprocentowana. Na wniosek mikroprzedsiębiorcy może ona też zostać umorzona pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
Kiedy pożyczka 5 tys. zł z urzędu pracy podlega umorzeniu?
Aby pożyczka udzielana w ramach tarczy antykryzysowej została umorzona, mikroprzedsiębiorca musi złożyć oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki, które zawarte jest we wniosku o umorzenie pożyczki. Co ważne, pożyczkobiorca składa je pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Co trzeba zrobić, aby otrzymać pożyczkę 5 tys. zł na pokrycie bieżącej działalności w ramach tarczy antykryzysowej?
Mikroprzedsiębiorca, aby otrzymać pożyczkę z Funduszu Pracy, musi złożyć wniosek i podpisać umowę pożyczki. Wszystko to może zrobić przez Internet, za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl. Tam też dostępne są do pobrania wymagane dokumenty (wniosek, umowa).
Tarcza antykryzysowa. Jak złożyć wniosek o pożyczkę 5 tys. z urzędu pracy?
Na stronie www.praca.gov.pl wybieramy zakładkę „Tarcza Antykryzysowa”, a w niej oznaczony na żółto Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG).
Najpierw należy skompletować wymagane załączniki zapisane w formacie .pdf – pojedynczy plik nie powinien być większy niż 1 MB. Jeśli wniosek składa pełnomocnik, należy dołączyć kopię pełnomocnictwa.
Dalej wybieramy właściwy dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej powiatowy urząd pracy.
Później, w formularzu, który się pojawi, wypełniamy dane, m.in. NIP, REGON, adres prowadzenia działalności, dane kontaktowe itd.
Bardzo ważny jest punkt numer 5 wniosku. W nim wpisujemy,* o jaką kwotę pożyczki się staramy. Nie może być ona wyższa niż 5000 zł. *Należy też podać numer konta bankowego ,na który pieniądze mają zostać przelane.
Na koniec dodajemy wymagane załączniki i wniosek podpisujemy kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub za pośrednictwem ePUAP.
Jeśli z naszym wnioskiem wszystko będzie w porządku, po 7 dniach powinniśmy otrzymać pieniądze na konto.