Takiego chłopca na słoiczkach jeszcze nie było. Przełomowe wydarzenie w firmie Gerber
Pierwszy raz dziecko z zespołem Downa wygrało legendarny konkurs Gerbera. Zdjęcie chorego chłopca przez rok będzie pojawiało się w kampaniach reklamowych produktów i na słoiczkach z jedzeniem.
18-miesięczny Lucas Warren pokonał 140 tysięcy małych modeli i modelek. Oprócz tego, że zdjęcie Lucasa przez rok będzie na produktach, to jego rodzice otrzymają 50 tysięcy dolarów. Mama chłopca ma nadzieję, że dzięki zwycięstwu synka ludzie zrozumieją, że dzieci specjalnej troski mają szansę zmienić świat.
"Istotą konkursu jest to, że tak naprawdę każde dziecko jest „dzieckiem Gerbera”, więc Lucas jest idealnym wyborem" - stwierdziła w rozmowie z CNN Kristin Wooten, rzecznik prasowa koncernu.
Plebiscyt trwa od 2010 roku, ale historia wyboru modeli sięga roku 1928. Pierwszym wybranym dzieckiem była Ann Turner Cook. Znajoma matki dziewczynki wysłała na konkurs namalowany węglem rysunek noworodka. Logo z twarzą Ann zostało zarejestrowane jako znak handlowy w 1931 roku.
/ Źródło: CNN, parenting.pl