Świat potrzebuje więcej Mikołajów. Wystarczy go w sobie odkryć
Przed nami wyjątkowy świąteczny czas. Okres, w którym życzliwość jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu, a pomaganie innym staje się naturalne. Mikołaj to synonim życzliwości, hojności, empatii i troski. To cechy także każdego z nas, wystarczy tylko pozwolić im dojść do głosu.
I do tego zachęca nas słynąca z wyjątkowych świątecznych kampanii Coca-Cola.
– Święta dla Coca-Cola zawsze polegały na celebrowaniu prawdziwej magii więzi międzyludzkich. W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu – naszej życzliwości. Ponownie łączymy siły z Polskim Czerwonym Krzyżem, z którym współpracowaliśmy m.in. przy organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy, i wspieramy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Poprzez świąteczną akcję namawiamy do działania także konsumentów oraz współpracowników, bo świat potrzebuje więcej Mikołajów – mówi Paulina Trzaskowska, Communications Manager, Coca-Cola.
I choć tegoroczna kampania, obejmująca swoim zasięgiem 80 krajów świata, będzie nieco inna niż wcześniejsze, to jednego w niej nie zabraknie – prawdziwej magii. Tej samej, którą od lat Coca-Cola dzieli się z konsumentami na całym globie.
Jakim typem wewnętrznego Mikołaja jesteś? Sprawdź to!
Magia życzliwości
Święta to wyjątkowy czas, w którym słowo niemożliwe nie istnieje. Cały świat rozbłyskuje tysiącem kolorowych światełek, w których blasku ogrzewamy się razem z najbliższymi. To wtedy wskazówki zegara płyną wolniej, a dni wypełnia to, co najcenniejsze – obecność rodziny i przyjaciół. To czas, który pachnie choinką i piernikiem, któremu rytm nadają najpiękniejsze kolędy, a wspólne spotkania zarówno te na zimowym spacerze, jak i przy stole wypełniają kolejne świąteczne dni.
Na bok odchodzi praca i troski dnia codziennego, liczy się tylko to, co tu i teraz. I bliscy, z którymi chcemy dzielić się wszystkim, co najlepsze.
I to właśnie na tę naturalną chęć dzielenia się z innymi stawia Coca-Cola. Poza wspólnym odmierzaniem czasu do świąt marka chce obudzić w każdym z nas wewnętrznego Mikołaja. Ikoniczną postać, która uosabia to, co dla Coca-Cola jest ważne – życzliwość, hojność i dobrą wolę.
Te wartości są dziś szczególnie pożądane. Jak wynika z najnowszego raportu GUS "Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku", przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych pogorszyła się, m.in. z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje już 1,7 mln Polaków.
- Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coca-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro – mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
System Coca-Cola już od wielu lat włącza się aktywnie w działania pomocowe właśnie na rzecz Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża. W 2022 roku Coca-Cola, wraz ze swoim partnerem Coca-Cola HBC, wsparły organizację w Ukrainie i krajach sąsiadujących – globalnie kwotą 1 mln euro oraz oddziały lokalne kwotą 570 tys. euro. Ponadto, firma przekazała organizacji ponad 250 000 litrów napojów, a w Polsce dzięki przekazanym środkom utworzono na granicy cztery punkty recepcyjne dla uchodźców.
Podziel się dobrem
W tym roku każdy z nas, budząc w sobie wewnętrznego Mikołaja, może dołożyć swoją cegiełkę do świątecznej akcji. Wystarczy skompletować paczkę żywnościową – potrzebne są makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwy rybne, konserwy mięsne, kakao – i przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Ich adresy można znaleźć w aplikacji Coca-Cola. Co ważne, przy zakupie produktów należy zachować paragon. Paczki trafią do osób samotnych, niepełnosprawnych, ubogich, a także do seniorów i rodzin wielodzietnych.
Każdy, kto weźmie udział w akcji otrzyma potwierdzenie przekazania produktów w formie certyfikatu od Mikołaja z kodem QR. Po jego zeskanowaniu możemy wziąć udział w konkursie, wystarczy, że odpowiemy na pytanie: "czym jest dla Ciebie magia świąt". Do wygrania jest wyjazd do Wioski Mikołaja w Rovaniemi. Akcja trwa do 21 grudnia.
Pomoc można też przekazać w formie "wirtualnej". Jak? Wystarczy wziąć udział w quizie określającym typ naszego wewnętrznego Mikołaja do którego zostaniemy przekierowani po zeskanowaniu kodu QR z limitowanych, świątecznych opakowań napojów. Wygenerowany na podstawie naszych odpowiedzi typ wewnętrznego Świętego Mikołaja: "Empatyczny Mikołaj", "Troskliwy Mikołaj", "Hojny Mikołaj" lub "Radosny Mikołaj" można udostępnić w mediach społecznościowych, a za pomocą jednego kliknięcia przekazać wsparcie dla najbardziej potrzebujących ufundowane przez Coca-Cola.
To jeszcze nie koniec atrakcji. W pięciu miastach, które w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola (Słupsk – 2 grudnia, Gniezno – 9 grudnia, Lublin – 16 grudnia, Warszawa – 22 grudnia oraz miasto wybrane w głosowaniu – 20 grudnia), przy współpracy z lokalnymi oddziałami PCK oraz Coca-Cola HBC, zorganizowane zostaną świąteczne spotkania polsko-ukraińskie.
Obudźcie w sobie wewnętrznego Świętego Mikołaja i przyłączcie się do wyjątkowej kampanii Coca-Cola. Świat potrzebuje więcej Mikołajów, świat potrzebuje was.