Świat potrzebuje więcej Mikołajów. Wystarczy go w sobie odkryć

Przed nami wyjątkowy świąteczny czas. Okres, w którym życzliwość jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu, a pomaganie innym staje się naturalne. Mikołaj to synonim życzliwości, hojności, empatii i troski. To cechy także każdego z nas, wystarczy tylko pozwolić im dojść do głosu.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

I do tego zachęca nas słynąca z wyjątkowych świątecznych kampanii Coca-Cola.

Święta dla Coca-Cola zawsze polegały na celebrowaniu prawdziwej magii więzi międzyludzkich. W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu – naszej życzliwości. Ponownie łączymy siły z Polskim Czerwonym Krzyżem, z którym współpracowaliśmy m.in. przy organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy, i wspieramy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Poprzez świąteczną akcję namawiamy do działania także konsumentów oraz współpracowników, bo świat potrzebuje więcej Mikołajów – mówi Paulina Trzaskowska, Communications Manager, Coca-Cola.

I choć tegoroczna kampania, obejmująca swoim zasięgiem 80 krajów świata, będzie nieco inna niż wcześniejsze, to jednego w niej nie zabraknie – prawdziwej magii. Tej samej, którą od lat Coca-Cola dzieli się z konsumentami na całym globie.

Jakim typem wewnętrznego Mikołaja jesteś? Sprawdź to!

© materiały partnera

Magia życzliwości

Święta to wyjątkowy czas, w którym słowo niemożliwe nie istnieje. Cały świat rozbłyskuje tysiącem kolorowych światełek, w których blasku ogrzewamy się razem z najbliższymi. To wtedy wskazówki zegara płyną wolniej, a dni wypełnia to, co najcenniejsze – obecność rodziny i przyjaciół. To czas, który pachnie choinką i piernikiem, któremu rytm nadają najpiękniejsze kolędy, a wspólne spotkania zarówno te na zimowym spacerze, jak i przy stole wypełniają kolejne świąteczne dni.

Na bok odchodzi praca i troski dnia codziennego, liczy się tylko to, co tu i teraz. I bliscy, z którymi chcemy dzielić się wszystkim, co najlepsze.

I to właśnie na tę naturalną chęć dzielenia się z innymi stawia Coca-Cola. Poza wspólnym odmierzaniem czasu do świąt marka chce obudzić w każdym z nas wewnętrznego Mikołaja. Ikoniczną postać, która uosabia to, co dla Coca-Cola jest ważne – życzliwość, hojność i dobrą wolę.

Te wartości są dziś szczególnie pożądane. Jak wynika z najnowszego raportu GUS "Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku", przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych pogorszyła się, m.in. z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje już 1,7 mln Polaków.

© materiały partnera

- Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coca-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro – mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

System Coca-Cola już od wielu lat włącza się aktywnie w działania pomocowe właśnie na rzecz Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża. W 2022 roku Coca-Cola, wraz ze swoim partnerem Coca-Cola HBC, wsparły organizację w Ukrainie i krajach sąsiadujących – globalnie kwotą 1 mln euro oraz oddziały lokalne kwotą 570 tys. euro. Ponadto, firma przekazała organizacji ponad 250 000 litrów napojów, a w Polsce dzięki przekazanym środkom utworzono na granicy cztery punkty recepcyjne dla uchodźców.

Podziel się dobrem

W tym roku każdy z nas, budząc w sobie wewnętrznego Mikołaja, może dołożyć swoją cegiełkę do świątecznej akcji. Wystarczy skompletować paczkę żywnościową – potrzebne są makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwy rybne, konserwy mięsne, kakao – i przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Ich adresy można znaleźć w aplikacji Coca-Cola. Co ważne, przy zakupie produktów należy zachować paragon. Paczki trafią do osób samotnych, niepełnosprawnych, ubogich, a także do seniorów i rodzin wielodzietnych.

Każdy, kto weźmie udział w akcji otrzyma potwierdzenie przekazania produktów w formie certyfikatu od Mikołaja z kodem QR. Po jego zeskanowaniu możemy wziąć udział w konkursie, wystarczy, że odpowiemy na pytanie: "czym jest dla Ciebie magia świąt". Do wygrania jest wyjazd do Wioski Mikołaja w Rovaniemi. Akcja trwa do 21 grudnia.

© materiały partnera

Pomoc można też przekazać w formie "wirtualnej". Jak? Wystarczy wziąć udział w quizie określającym typ naszego wewnętrznego Mikołaja do którego zostaniemy przekierowani po zeskanowaniu kodu QR z limitowanych, świątecznych opakowań napojów. Wygenerowany na podstawie naszych odpowiedzi typ wewnętrznego Świętego Mikołaja: "Empatyczny Mikołaj", "Troskliwy Mikołaj", "Hojny Mikołaj" lub "Radosny Mikołaj" można udostępnić w mediach społecznościowych, a za pomocą jednego kliknięcia przekazać wsparcie dla najbardziej potrzebujących ufundowane przez Coca-Cola.

To jeszcze nie koniec atrakcji. W pięciu miastach, które w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola (Słupsk – 2 grudnia, Gniezno – 9 grudnia, Lublin – 16 grudnia, Warszawa – 22 grudnia oraz miasto wybrane w głosowaniu – 20 grudnia), przy współpracy z lokalnymi oddziałami PCK oraz Coca-Cola HBC, zorganizowane zostaną świąteczne spotkania polsko-ukraińskie.

Obudźcie w sobie wewnętrznego Świętego Mikołaja i przyłączcie się do wyjątkowej kampanii Coca-Cola. Świat potrzebuje więcej Mikołajów, świat potrzebuje was.

Płatna współpraca z Coca-Cola Polska
Wybrane dla Ciebie
Poważne zarzuty pod adresem księdza. Jest reakcja kurii
Poważne zarzuty pod adresem księdza. Jest reakcja kurii
Myślała, że ratuje wnuczkę. Straciła majątek
Myślała, że ratuje wnuczkę. Straciła majątek
Rosyjski okręt na Morzu Czerwonym. "Realizacja zadań strategicznie ważnych"
Rosyjski okręt na Morzu Czerwonym. "Realizacja zadań strategicznie ważnych"
Utrudnienia na lotnisku w Krakowie. Przez mgłę nie lądują samoloty
Utrudnienia na lotnisku w Krakowie. Przez mgłę nie lądują samoloty
Ścigał się z bratem, zabił dwie kobiety. W Niemczech rusza proces
Ścigał się z bratem, zabił dwie kobiety. W Niemczech rusza proces
Rafinerie na celowniku Ukrainy. Rosja potwierdza
Rafinerie na celowniku Ukrainy. Rosja potwierdza
Karambol w Wielkopolsce. Są ranni
Karambol w Wielkopolsce. Są ranni
Nadal są największym sojusznikiem? Szefowa dyplomacji UE mówiła o USA
Nadal są największym sojusznikiem? Szefowa dyplomacji UE mówiła o USA
Rosja użyła 704 środków powietrznych. Skuteczna obrona Ukrainy
Rosja użyła 704 środków powietrznych. Skuteczna obrona Ukrainy
Ultimatum z USA. Wyznaczają termin Europie
Ultimatum z USA. Wyznaczają termin Europie
Tragedia w Mikołajki. Kobieta nie przeżyła
Tragedia w Mikołajki. Kobieta nie przeżyła
Brak prądu w kilku obwodach. Efekt ataku Rosji na Ukrainę
Brak prądu w kilku obwodach. Efekt ataku Rosji na Ukrainę