ŚwiatSukces w walce z "polskimi obozami" w mediach

Sukces w walce z "polskimi obozami" w mediach

Kolejny czołowy dziennik amerykański zmienił swój tzw.stylebook, czyli regulamin pisania tekstów, tak aby nie używano w nich określeń w rodzaju "polskie obozy koncentracyjne".

Jak poinformowała Fundacja Kościuszkowska w Nowym Jorku, która zorganizowała akcję nacisków na redakcje gazet aby nie stosowały tych obraźliwych dla Polski określeń, swój "stylebook" zmienił wychodzący w Kalifornii dziennik "The San Francisco Chronicle".

Redaktor prowadzący tego dziennika Steve Proctor poinformował o zmianie regulaminu edytorskiego konsul generalną RP w Los Angeles Joannę Kozińską-Frybes.

Gazeta podjęła te działania po protestach Polonii przeciwko użyciu określenia "polskie obozy koncentracyjne" w opublikowanej tam 4 lutego recenzji z filmu "Shoah".

Dwa miesiące temu swój regulamin zmienił nowojorski "Wall Street Journal" zakazując swym redaktorom stosowania określenia "polskie obozy koncentracyjne".

Decyzja dziennika była rezultatem kampanii zainicjowanej przez Fundację Kościuszkowską i Stefana Komara z policji w Nowym Jorku. Zorganizowali oni akcję zbierania podpisów pod petycją w tej sprawie do czołowych gazet i periodyków w USA.

Zebrano prawie 200 000 podpisów. Wśród sygnatariuszy znaleźli się m.in.: prezydent RP Bronisław Komorowski, były prezydent Lech Wałęsa, główny rabin Polski Michael Schudrich, były doradca prezydenta Cartera ds. bezpieczeństwa narodowego Zbigniew Brzeziński i członkowie Kongresu USA.

- Będziemy kontynuowali tę kampanię, aż wszystkie media przestaną wprowadzać w błąd swoich odbiorców na temat niemieckich obozów koncentracyjnych w okupowanej przez hitlerowców Polsce - napisał prezes Fundacji Kościuszkowskiej, Alex Storożyński w liście do Polonii 15 lutego.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)