Storytelling w marketingu zyskuje na znaczeniu

Jeszcze kilkanaście lat temu reklama mogła być krzykliwa, lecz obecnie nachalność jest niemile widziana przez odbiorców. Polacy podkreślają, że mają dość reklam, często blokują wyskakujące okna na stronach internetowych oraz wyciszają spoty telewizyjne. Aby osiągnąć cele marketingowe i zdobyć zaufanie grupy docelowej, warto postawić na storytelling, który wykorzystuje wiele znanych marek.

Storytelling w marketingu zyskuje na znaczeniu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

12.12.2018 | aktual.: 13.12.2018 21:04

Storytelling - co to takiego?

William Holeksa z marketin9 tłumaczy, że jeżeli chce się wiedzieć, czym jest storytelling, wystarczy pomyśleć o swojej ulubionej bajce. Co było w niej tak ciekawe? Z pewnością wciągająca historia, która wywoływała różne emocje i zapadała w pamięć na lata. Tak samo działa storytelling. Dzięki niemu reklama zmienia się w opowieść, której chce się słuchać dalej. Reklama przestaje być nachalna i męcząca. Zamiast niej poznaje się historię i identyfikuje się z jej bohaterami.

Storytelling jest obecnie jedną z najskuteczniejszych metod marketingu, gdyż w zrozumiały i przyjazny sposób opowiada o wartościach, celach i ideach marki. Ponadto metoda pomaga tworzyć strategie marketingowe oraz przygotowywać kampanie reklamowe, które zyskują miano kultowych i są stawiane za wzór w wielu agencjach. Przeczytaj więcej tu: https://www.marketin9.com/4-tips-to-help-you-excel-at-storytelling/.

Nowy wymiar marketingu

Stosowane przez lata metody marketingowe przestały przynosić efekty, dlatego storytelling szybko zyskuje na znaczeniu. Dowodem na to są reklamy, które przygotowują jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Oto 3 kampanie, w których storytelling stał się gwarancją sukcesu.

1 - Nike - Margot vs. Lily

Miniserial opowiada o dwóch siostrach, które są od siebie zupełnie różne i rywalizują ze sobą na każdym polu. Lily jest zapaloną sportsmenką i youtuberką, którą śledzi kilkaset tysięcy subskrybentów, jednak ma problem z nawiązywaniem przyjaźni. Margot nie znosi sportu, lecz jest popularna i łatwo zjednuje sobie ludzi. Siostry zakładają się ze sobą, że Lily zdobędzie 3 prawdziwych przyjaciół, a Margot założy kanał sportowy na YouTube, który będzie śledziło 1000 fanów. Zakład skłania obie siostry do przełamywania własnych granic i osiągania kolejnych celów. Kto zostanie zwycięzcą? Dla Nike nie to jest najważniejsze. Opowiadana historia pokazuje, że każda kobieta może dokonać rzeczy, które wydają się jej niemożliwe. Wystarczy, że odnajdzie wewnętrzną motywację i… sięgnie po produkty Nike.

2 - EDEKA - Weihnachtsclip - #heimkommen

Reklama opowiada historię, której wzruszającego zakończenia mało kto się spodziewa. Senior rodu zaprasza rodzinę na Boże Narodzenie, lecz żadne z dzieci i wnucząt nie przyjeżdża. Starszy mężczyzna w samotności zjada kolację, natomiast do jego rodziny docierają listy z informacją o jego śmierci i z datą pogrzebu. Historia porusza od pierwszych sekund, wywołując całe spektrum emocji. Az trudno uwierzyć, że za jej powstaniem stoi sieć sklepów, w których Niemcy robią codzienne zakupy.

3 - Allegro - Czego szukasz w Święta?

Przykład znakomitego storytellingu prosto z Polski. Wzruszający spot o starszym mężczyźnie, który zamówił na Allegro podręcznik do nauki angielskiego, jest jedną z najlepszych reklam, jakie stworzył serwis. Scena kąpieli z gumową kaczuszką stała się wręcz kultowa, lecz to nie ona jest ważna w całej historii. Staruszek uczy się obcego języka, by poznać kogoś wyjątkowego. Opowieść jest tak wzruszająca, że chyba każdy uroni łzę, gdy ją obejrzy, a później… zamówi na Allegro świąteczne prezenty dla bliskich.

Więcej o strategiach marketingowych przeczytasz na https://www.marketin9.com/strategy-and-planning-in-content-marketing/.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)