Sprzedajesz samochody lub części? Zwiększ obroty i wrzuć szósty bieg!
Obecnie w sieci można kupić dosłownie wszystko – od kapsułek do prania, przez odzież, aż po samolot czy jacht. Choć wydawałoby się, że sprzedaż w Internecie jest prosta, to nic bardziej mylnego, bo przecież trzeba się wyróżnić w gąszczu ofert. Jak poradzić sobie, prowadząc mniejszą firmę? Jak zwiększyć obroty, pozyskać nowych klientów i rozwinąć działalność?
Żyjemy w czasach, w których z jednej strony niczego nam nie brakuje, a z drugiej – tempo życia jest na tyle szybkie, że na wiele rzeczy nie mamy czasu. Dotyczy to również sfery zakupowej. Dlatego sprzedający szukają miejsc, w których mogą skutecznie walczyć o uwagę potencjalnych klientów. Kupujący z kolei wybierają platformy zapewniające najwyższe standardy obsługi i bezpieczeństwa. W przypadku motoryzacji obie grupy od lat skutecznie łączy OTOMOTO.
Zespół tego serwisu obecnego na rynku od 20 lat wie, jak skutecznie sprzedawać w sieci samochody, motocykle, ciężarówki, sprzęt rolniczy i części do pojazdów. Chętnie dzieli się tą wiedzą ze swoimi klientami biznesowymi, bo przecież rozwój firm, które wystawiają swoje ogłoszenia w serwisie, przynosi obopólne korzyści. Dlatego OTOMOTO oferuje bazę przydatnych wskazówek i poradników, które pomagają w przygotowaniu profesjonalnych ogłoszeń. Dzięki nim stworzysz przyjazną i zachęcającą do zakupu ofertę.
Wiodąca platforma motoryzacyjna od lat edukuje rynek i podkreśla konieczność transparentności w branży motoryzacyjnej. Transparentne ogłoszenie to większa szansa na sprzedać - kupujący czuje się pewniej i bezpieczniej z kompletem wiadomości. W przypadku części samochodowych dobrze przygotowana oferta to taka, która zawiera wszystkie istotne z punktu widzenia kupującego szczegóły. Sprzedawca części używanych powinien podać informacje takie jak np. wiek lub przebieg a najlepiej numer VIN samochodu, z którego zostały wymontowane. Wystawiając części zamienne i akcesoria, warto podać ich numery katalogowe, ponieważ to pozwoli kupującemu w łatwy sposób upewnić się, że dany element pasuje właśnie do jego pojazdu. W opisie ogłoszenia warto dodać też listę kompatybilnych pojazdów, do których dana część pasuje. Bardzo ważny jest dokładny opis stanu faktycznego i informacja o ewentualnych uszkodzeniach - to wszystko zwiększa szanse na sprzedaż i zminimalizuje ryzyko zwrotu ze względu na np. niedopasowanie lub nieodpowiedni stan.
Wsparcie Opiekuna
OTOMOTO to również stałe wsparcie opiekuna biznesowego. Opiekunowie podpowiedzą, jak poprawić ogłoszenie, żeby miało większe szanse na sprzedażowy sukces a także informują o nowych narzędziach wzmacniających sprzedaż i wyjaśniają, jak należy z nich korzystać. Wśród nich są m.in. rozbudowane opcje promocji na listach wyników lub na stronie głównej serwisu.
Dzięki swojej wszechstronności i sile znanej marki OTOMOTO dociera do milionów użytkowników z Polski i zagranicy. Ogłoszenie jest publikowane jednocześnie na dwóch platformach i pojawia się również na OLX. W okresie od lipca do grudnia 2023 r. OTOMOTO odwiedziło miesięcznie średnio blisko 14 mln użytkowników, a OLX – 12 mln. [1] To potężna baza potencjalnych klientów, która pomoże zwiększyć zainteresowanie ofertą. Dlatego warto wyjść z działaniami poza zasięg lokalny i zdecydować się na sprzedaż w sieci - nie tylko pojazdów, ale także części.
– Średnia wieku samochodów w Polsce stale rośnie i wynosi obecnie 14,5 roku, a w najbliższym czasie nie widać szans na diametralne odwrócenie tego trendu. Starsze samochody częściej wymagają napraw lub wymiany zużytych elementów - także tych, których nie ma już w produkcji, m.in. dlatego prognozujemy, że części używane będą się budzić coraz większe zainteresowanie wśród kupujących. Kategoria części na OTOMOTO, w której można znaleźć zarówno używane, jak i nowe części do pojazdów staje się coraz istotniejszym źródłem pozyskiwania elementów do samochodów zarówno przez mechaników samochodowych, jak i tych, którzy naprawiają swoje auta samodzielnie – zauważa Piotr Grzemski, Head of Parts w OTOMOTO.
Szanse na sukces
Kategoria części to segment, który szczególnie zyska w najbliższym czasie. Klienci w poszukiwaniu części samochodowych niezbędnych przy eksploatacji starszych pojazdów, skierują się do portali, które są znane i zaufane, a więc bezpieczne. W celu przejścia ze swoim biznesem z poziomu lokalnego na ogólnopolski, konieczna jest multiplikacja kanałów sprzedaży i umieszczenie oferty w wybranym serwisie online gwarantującym szerokie dotarcie.
Niezależnie od tego, czy jest to duża sieć salonów sprzedających nowe samochody, czy mała rodzinna firma z tradycjami –obecność w Internecie daje każdemu szanse na sukces.
[1] Źródło: Google Analytics, wartości uśrednione za okres lipiec-grudzień 2023