Sprawdź auto przed wakacjami.

(fot. polmotors)

Najczęstsze usterki samochodowe występują w przypadku systemów ratujących życie - donosi firma Fahrzeugsystemdaten. W oparciu o badania okresowe pojazdów, niemieckie statystyki mówią o 60 tys. usterek airbagów.

ELEKTRONIKA:

Badanie przeprowadzone w Niemczech wykazało, iż oprócz najbardziej awaryjnych poduszek powietrznych, częstym usterkom ulega elektronika, w tym systemy ABS oraz ESP. Zakwestionowano elementy konstrukcyjne służące bezpośrednio bezpieczeństwu kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.

"Dlatego tak ważne jest sprawdzanie elektroniki podczas wykonywania badania głównego pojazdu" - twierdzą rzeczoznawcy z firmy DEKRA. "Sprawna elektronika w samochodzie gwarantuje bezpieczeństwo i komfort podróży".

Badanie przeprowadzono w grupie pojazdów, które nie przekroczyły jeszcze trzech lat. Na podstawie wyciągniętych wniosków zaleca się przeprowadzanie kompleksowego badania istotnych ze względów bezpieczeństwa systemów elektronicznych w pojazdach dopuszczonych do ruchu od 1 kwietnia 2006. W pojazdach tych dokonuje się badań okresowych częściej od kwietnia 2009.

KLIMATYZACJA:

Wzrost temperatury we wnętrzu pojazdu zwiększa u kierowcy zagrożenie powstania wypadku - ostrzegają rzeczoznawcy z firmy DEKRA. Przy temperaturach panujących w kabinie przekraczających 24 stopnie, powstaje stres związany z przegrzaniem, który jak pokazują badania zwiększa liczbę popełnianych przez kierowcę błędów i tym samym podwyższa ryzyko wystąpienia wypadku. Temperatury wykraczające poza tę granicę mogą poważnie wpłynąć na efektywność kierowcy i doprowadzić do trudności z utrzymaniem się na pasie ruchu, częstszego zignorowania sygnałów lub spóźnionych reakcji.

Aby podróżowanie w temperaturze 22 stopnie było możliwe, zaleca się przed wyjazdem na urlop wykonanie kontroli klimatyzacji oraz filtra wewnętrznego. Jeśli te elementy nie są regularnie serwisowane, tworzą się pożywki dla bakterii i grzybów powodujące nieprzyjemne zapachy, alergie i inne choroby. Kierowcy winni zwrócić uwagę na to, aby nie kierować zimnego prądu powietrza bezpośrednio na organizm, w przeciwnym razie grozi to przeziębieniem. Wyłączając klimatyzację kilka kilometrów przed dotarciem do celu, podczas wysiadania unika się szoku temperatur.

OGUMIENIE:

Rzeczoznawcy DEKRY uważają, że przy zakupie opon nie wolno zwracać uwagi tylko na cenę, ale również na czynniki wpływające na bezpieczeństwo tj. zachowanie się na mokrej nawierzchni i drogę hamowania. W stosunku do opon klasy Premium, te tańsze, importowane stwarzają często wysoki poziom zagrożenia.

Wyniki testów zderzeniowych i jazd testowych pokazały, że w kwestii bezpieczeństwa jazdy i zużycia opon, tańsze nie dotrzymują kroku oponom uznanych marek. Zdaniem rzeczoznawców widoczne są znaczne luki w bezpieczeństwie opon letnich jak i zimowych, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. W porównaniu do opon segmentu premium, tanie opony z importu wykazują sprawność na poziomie tylko 76 proc. Do tego dochodzi dłuższa droga hamowania, mniejsza stabilność podczas pokonywania zakrętów i zmiany pasa ruchu. W nagłych sytuacjach może to powodować zagrożenie życia własnego oraz innych osób.

Serdecznie zapraszamy na przegląd do autoryzowanych punktów serwisowych Pol-Motors:

*źródło: DEKRA/Samar

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy
Pierwsze wybory od 1969 roku. Wyjątkowa chwila w Somalii
Pierwsze wybory od 1969 roku. Wyjątkowa chwila w Somalii
Katastrofa azerskiego samolotu. Rosja nie uniknie odpowiedzialności?
Katastrofa azerskiego samolotu. Rosja nie uniknie odpowiedzialności?
Odtrąbiono sukces. Izrael: zabiliśmy kluczowego członka irańskich sił
Odtrąbiono sukces. Izrael: zabiliśmy kluczowego członka irańskich sił
Zmarła po zatruciu czadem. Pomocy potrzebowali też ratownicy
Zmarła po zatruciu czadem. Pomocy potrzebowali też ratownicy
Tam wylądowały balony przemytnicze. Nowe informacje
Tam wylądowały balony przemytnicze. Nowe informacje
Tyle wydało miasto na oświetlenie ulic Warszawy w najdłuższą noc w roku. Są dane
Tyle wydało miasto na oświetlenie ulic Warszawy w najdłuższą noc w roku. Są dane
Pożar na A2. Spłonęła naczepa z owocami
Pożar na A2. Spłonęła naczepa z owocami