Sponsorzy pielgrzyma
Coraz więcej firm chce sponsorować... piesze
pielgrzymki. W tym roku warszawskich pątników wspierają firmy
farmaceutyczne oraz dilerzy samochodów - informuje "Życie
Warszawy".
Dzięki darczyńcom trudy pielgrzymowania stają się łatwiejsze - tłumaczy ks. Jan Oleszko przygotowujący najstarszą w Polsce Warszawską Pieszą Pielgrzymkę Grup "Siedemnastych". Ks. Bogdan Bartołd, organizator stołecznej pielgrzymki akademickiej, wskazuje na bardziej wymierne korzyści. Dzięki sponsorom suma, jaką wpłaca pielgrzymujący, nie zmienia się u nas od trzech lat - tłumaczy.
Nie oznacza to, że tegoroczni pielgrzymi będą poddani nachalnej reklamie. Firmy nie będą mogły umieszczać banerów ani plakatów. Jeden ze sponsorów umieści swoje logo na samochodach, pozostali zadowolą się rozdawanymi pielgrzymom materiałami promocyjnymi. Liczą też na zaistnienie w mediach przy okazji relacji prasowych - informuje "Życie Warszawy".
Kto może sponsorować przedsięwzięcia religijne? - Na pewno muszą to być firmy, które szanują zasady etyki chrześcijańskiej. Nie wyobrażam sobie, by był to na przykład producent alkoholu - tłumaczy ks. Kazimierz Sowa, który zajmował się m.in. pozyskiwaniem sponsorów pielgrzymki papieskiej w Polsce. Rzeczywiście, niektóre oferty trzeba odrzucać - w tym roku pielgrzymkę chciał sponorować producent środków antykoncepcyjnych - pisze dziennik.
Myślę, że sponsorowanie przedsięwzięć religijnych to znak czasu - ocenia o. Krzysztof Stępowski, warszawski redemptorysta, duszpasterz "środowisk wiernych tradycji". Byleby nie dochodziło do nachalnej reklamy niszczącej religijny charakter przedsięwzięcia - dodaje zakonnik.