Trwa ładowanie...
d3u6lok
05-08-2004 03:10

Sponsorzy pielgrzyma

Coraz więcej firm chce sponsorować... piesze
pielgrzymki. W tym roku warszawskich pątników wspierają firmy
farmaceutyczne oraz dilerzy samochodów - informuje "Życie
Warszawy".

d3u6lok
d3u6lok

Dzięki darczyńcom trudy pielgrzymowania stają się łatwiejsze - tłumaczy ks. Jan Oleszko przygotowujący najstarszą w Polsce Warszawską Pieszą Pielgrzymkę Grup "Siedemnastych". Ks. Bogdan Bartołd, organizator stołecznej pielgrzymki akademickiej, wskazuje na bardziej wymierne korzyści. Dzięki sponsorom suma, jaką wpłaca pielgrzymujący, nie zmienia się u nas od trzech lat - tłumaczy.

Nie oznacza to, że tegoroczni pielgrzymi będą poddani nachalnej reklamie. Firmy nie będą mogły umieszczać banerów ani plakatów. Jeden ze sponsorów umieści swoje logo na samochodach, pozostali zadowolą się rozdawanymi pielgrzymom materiałami promocyjnymi. Liczą też na zaistnienie w mediach przy okazji relacji prasowych - informuje "Życie Warszawy".

Kto może sponsorować przedsięwzięcia religijne? - Na pewno muszą to być firmy, które szanują zasady etyki chrześcijańskiej. Nie wyobrażam sobie, by był to na przykład producent alkoholu - tłumaczy ks. Kazimierz Sowa, który zajmował się m.in. pozyskiwaniem sponsorów pielgrzymki papieskiej w Polsce. Rzeczywiście, niektóre oferty trzeba odrzucać - w tym roku pielgrzymkę chciał sponorować producent środków antykoncepcyjnych - pisze dziennik.

Myślę, że sponsorowanie przedsięwzięć religijnych to znak czasu - ocenia o. Krzysztof Stępowski, warszawski redemptorysta, duszpasterz "środowisk wiernych tradycji". Byleby nie dochodziło do nachalnej reklamy niszczącej religijny charakter przedsięwzięcia - dodaje zakonnik.

d3u6lok
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3u6lok
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj