Trwa ładowanie...
dv7bgjs

Sopockie molo przyniosło w tym roku rekordowe zyski

750 tys. biletów, 4 mln zł zysku - tak w liczba prezentuje się podsumowanie letniego sezonu na sopockim molo. Obiekt przez długi czas nie schodził z prasowych nagłówków i przyniósł rekordowe zyski.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sopockie molo przyniosło w tym roku rekordowe zyski
(wikipedia)
dv7bgjs

Wraz z końcem września zakończył się turystyczny sezon na sopockim molo. Oznacza to, że wstęp na najdłuższy pomost na Bałtyku będzie znowu bezpłatny. Taki stan potrwa tradycyjnie, aż do kwietnia, gdy znowu będą obowiązywać bilety. Operator obiektu poinformował, że od kwietnia do września 2014 sprzedano prawie 750 tys. wejściówek. Są to jeszcze dane niepełne, ponieważ nie zliczono biletów grupowych oraz ostatnich czterech tygodni.

W tym roku bilet wstępu na molo kupiło zdecydowanie więcej osób niż w latach ubiegłych. W czasie największej popularności w sierpniu sprzedawano nawet 13 tys. wejściówek. Na tak wyśrubowany wynik wpływ miało wiele czynników. W sierpniu w każdy weekend było organizowana impreza plenerowa, która ściągała turystów - Zjazd Gdańszczan, Air Show, Jarmark, Regaty. Poza ofertą kulturalną w znacznym stopniu przyczyniła się pogoda. Tegoroczny sierpień był wyjątkowo słoneczny.

W sezonie letnim 2014 podwyżce uległy ceny biletów. Jednorazowe kosztowały o 50 gr. więcej. Z kolei za karnet uprawniający do 15-krotnego wejścia na molo dalej płacono 40 zł (ulgowy) lub 80 zł (normalny). Na większą zniżkę mogły liczyć rodziny z dziećmi, które płaciły (w zależności od liczby dzieci) 17,5 lub 19 zł. Jak udało się oszacować, na sprzedaży biletów zarobiono ponad 4 mln zł.

dv7bgjs

Przedstawione liczby mają charakter szacunkowy. Ostateczne, oficjalne dane zostaną zaprezentowane za kilka tygodni. Wówczas dopiero operator otrzyma wszystkich dane od dystrybutorów biletów - Kąpieliska Morskiego Sopot, Żeglugi Gdańskiej i Stowarzyszenia Turystycznego Sopot.

Po szaleńczym rajdzie kierowcy czerwonej hondy, który jadąc deptakiem oraz po molu zranił 22 osoby, operator wprowadził dodatkowe, nocne bilety. Obowiązywały one wszystkich spacerujących w sierpniowe weekendu od 23 do 8 rano. Ich cena wynosiła 5 zł.

Zyski ze sprzedaży biletów przeznaczane są głównie na konserwację oraz bieżące naprawy drewnianej części mola. W tym roku koszt wszystkich prac renowacyjnych to ok 4-5 mln zł.

Sopockie molo zostało zbudowane w 1928 roku. To najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim. Część spacerowa ma 511,5 m, z czego 458 m wchodzi w głąb Zatoki Gdańskiej. Jest to jedna z największych atrakcji miasta.

dv7bgjs

Podziel się opinią

Share
dv7bgjs
dv7bgjs
Więcej tematów