Śląsk. Nie możesz dotrzeć na szczepienie? Mobilny punkt dotrze do pacjenta
Pandemia koronawirusa nie mija, wciąż pojawiają się nowe zakażenia. A wraz z nimi informacje dot. kolejnych obostrzeń. Prowadzone są również szczepienia…niestety nie wszyscy mają szanse na nie dotrzeć.
23.02.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:39
Dlatego śląski NFZ zapewnia, że mobilne punkty szczepień dotrą do pacjentów, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą przyjąć szczepionki w punkcie stacjonarnym. Wystarczy zadzwonić do poradni i przekazać informacje na temat osoby, która sama nie może dojechać.
Na Śląsku ma działać jedenaście takich punktów, które bezpłatnie zaszczepią niepełnosprawnych lub ograniczonych ruchowo pacjentów w domu. Zgłaszając takie zapotrzebowanie w poradni rodzinnej, lekarz lub pielęgniarka potwierdzą czy konkretna osoba z ich listy potrzebuje szczepienia w domu ze względów zdrowotnych.
Co potem? Po przyjęciu zgłoszenia, personel sprawdzi czy dany pacjent należy do właściwej poradni. Jeśli tak, zweryfikuje czy posiada skierowanie na szczepienie. Jeśli nie, a jest w grupie aktualnie szczepionej, wtedy wystawi odpowiednie skierowanie. Jeśli, zgodnie z dokumentacją medyczną i wiedzą lekarza na temat stanu zdrowia pacjenta, okaże się że wymaga pomocy mobilnego punktu to zostanie wystawione potwierdzenie, które trafia do takiego wyjazdowego punktu szczepień. Potem mobilny punkt szczepień rejestruje pacjenta na szczepienie, ustala termin i informuje o tym pacjenta lub jego opiekuna. W dniu pierwszego szczepienia ustalana jest także data kolejnego.
Zespół wyjazdowy przez przynajmniej 15 minut po szczepieniu ma obowiązek obserwować pacjenta pod kątem wystąpienia niepożądanych reakcji. Jeśli takowe wystąpią to natychmiast przystępuje do pomocy pacjentowi w domu.