Trwa ładowanie...

Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S. Cena niższa o 15 mln zł

Warta 95 mln zł brutto oferta spółki Drogopol-ZW na pierwszy z dwóch etapów budowy ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej zaakceptowana. Wybrano ją po aukcji elektronicznej, po pierwszym etapie przetargu cena była o 15 mln zł wyższa.

Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.Źródło: metropoliagzm.pl
d3bifx2
d3bifx2

Powstająca od kilku lat trasa N-S ma utworzyć nowy kręgosłup komunikacyjny Rudy Śląskiej. Po zrealizowaniu obu etapów obecnego przedsięwzięcia zostanie domknięte to w większości bezkolizyjne połączenie autostrady A4 oraz przebiegającej bliżej centrów śląskich miast, również bezkolizyjnej, Drogowej Trasy Średnicowej.

W pierwszym etapie przetargu pod koniec stycznia br. otwarto dziewięć ofert. W postępowaniu o budżecie 113,1 mln zł brutto trzy najtańsze oferty złożyły firmy: Drogopol-ZW (109,8 mln zł brutto), Banimex (110,5 mln zł) i IMB-Podbeskidzie (114,9 mln zł). Do drugiego etapu - aukcji elektronicznej - dopuszczono ośmiu oferentów. Aktywnie uczestniczyło w niej sześć firm.

Po zakończeniu aukcji, a następnie odrzuceniu jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny (omyłkowo zaproponowano 107 tys. zł, zamiast 107 mln zł), najniższą cenę proponował Drogopol-ZW (95 mln zł) i tę propozycję przyjął magistrat.

Ruda Śląska. Zdecydowała aukcja internetowa

Cały brakujący odcinek trasy N-S ma prowadzić od ul. Kokota do węzła autostrady A4. Wydzielony pierwszy etap obejmuje część drogi między ul. Kokota i ul. Bielszowicką z jej węzłem, przebudowę ul. Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1 Maja, rondo na skrzyżowaniu ul. Bielszowickiej i 1 Maja oraz odcinek ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ul. Gabora.

d3bifx2

Zamawiany w obecnym przetargu odcinek głównej trasy ma liczyć 980 m. Węzeł łączący N-S z ul. Bielszowicką będzie dwupoziomowy, a rondo na skrzyżowaniu ul. 1 Maja i ul. Bielszowickiej będzie turbinowe. Przebudowane zostaną wloty dróg poprzecznych do ul. 1 Maja, powstaną drogi dojazdowe, chodniki, ścieżki rowerowe, odwodnienie, a także szereg obiektów inżynierskich.

Przewidywany termin zakończenia budowy to IV kw. 2023 r.

"Andrzej Duda jest prezydentem bez ambicji". Na tym Robert Biedroń nie poprzestał

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3bifx2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bifx2
Więcej tematów