Trwa ładowanie...

Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S. Cena niższa o 15 mln zł

Warta 95 mln zł brutto oferta spółki Drogopol-ZW na pierwszy z dwóch etapów budowy ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej zaakceptowana. Wybrano ją po aukcji elektronicznej, po pierwszym etapie przetargu cena była o 15 mln zł wyższa.

Share
Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.
Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.Źródło: metropoliagzm.pl
d21a5yg

Powstająca od kilku lat trasa N-S ma utworzyć nowy kręgosłup komunikacyjny Rudy Śląskiej. Po zrealizowaniu obu etapów obecnego przedsięwzięcia zostanie domknięte to w większości bezkolizyjne połączenie autostrady A4 oraz przebiegającej bliżej centrów śląskich miast, również bezkolizyjnej, Drogowej Trasy Średnicowej.

W pierwszym etapie przetargu pod koniec stycznia br. otwarto dziewięć ofert. W postępowaniu o budżecie 113,1 mln zł brutto trzy najtańsze oferty złożyły firmy: Drogopol-ZW (109,8 mln zł brutto), Banimex (110,5 mln zł) i IMB-Podbeskidzie (114,9 mln zł). Do drugiego etapu - aukcji elektronicznej - dopuszczono ośmiu oferentów. Aktywnie uczestniczyło w niej sześć firm.

d21a5yg

Po zakończeniu aukcji, a następnie odrzuceniu jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny (omyłkowo zaproponowano 107 tys. zł, zamiast 107 mln zł), najniższą cenę proponował Drogopol-ZW (95 mln zł) i tę propozycję przyjął magistrat.

Ruda Śląska. Zdecydowała aukcja internetowa

Cały brakujący odcinek trasy N-S ma prowadzić od ul. Kokota do węzła autostrady A4. Wydzielony pierwszy etap obejmuje część drogi między ul. Kokota i ul. Bielszowicką z jej węzłem, przebudowę ul. Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1 Maja, rondo na skrzyżowaniu ul. Bielszowickiej i 1 Maja oraz odcinek ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ul. Gabora.

Zamawiany w obecnym przetargu odcinek głównej trasy ma liczyć 980 m. Węzeł łączący N-S z ul. Bielszowicką będzie dwupoziomowy, a rondo na skrzyżowaniu ul. 1 Maja i ul. Bielszowickiej będzie turbinowe. Przebudowane zostaną wloty dróg poprzecznych do ul. 1 Maja, powstaną drogi dojazdowe, chodniki, ścieżki rowerowe, odwodnienie, a także szereg obiektów inżynierskich.

Przewidywany termin zakończenia budowy to IV kw. 2023 r.

"Andrzej Duda jest prezydentem bez ambicji". Na tym Robert Biedroń nie poprzestał

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d21a5yg

Podziel się opinią

Share
d21a5yg
d21a5yg
Więcej tematów