RegionalneŚląskRuda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S. Cena niższa o 15 mln zł

Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N‑S. Cena niższa o 15 mln zł

Warta 95 mln zł brutto oferta spółki Drogopol-ZW na pierwszy z dwóch etapów budowy ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej zaakceptowana. Wybrano ją po aukcji elektronicznej, po pierwszym etapie przetargu cena była o 15 mln zł wyższa.

Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.
Ruda Śląska. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu trasy N-S.
Źródło zdjęć: © metropoliagzm.pl

Powstająca od kilku lat trasa N-S ma utworzyć nowy kręgosłup komunikacyjny Rudy Śląskiej. Po zrealizowaniu obu etapów obecnego przedsięwzięcia zostanie domknięte to w większości bezkolizyjne połączenie autostrady A4 oraz przebiegającej bliżej centrów śląskich miast, również bezkolizyjnej, Drogowej Trasy Średnicowej.

W pierwszym etapie przetargu pod koniec stycznia br. otwarto dziewięć ofert. W postępowaniu o budżecie 113,1 mln zł brutto trzy najtańsze oferty złożyły firmy: Drogopol-ZW (109,8 mln zł brutto), Banimex (110,5 mln zł) i IMB-Podbeskidzie (114,9 mln zł). Do drugiego etapu - aukcji elektronicznej - dopuszczono ośmiu oferentów. Aktywnie uczestniczyło w niej sześć firm.

Po zakończeniu aukcji, a następnie odrzuceniu jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny (omyłkowo zaproponowano 107 tys. zł, zamiast 107 mln zł), najniższą cenę proponował Drogopol-ZW (95 mln zł) i tę propozycję przyjął magistrat.

Ruda Śląska. Zdecydowała aukcja internetowa

Cały brakujący odcinek trasy N-S ma prowadzić od ul. Kokota do węzła autostrady A4. Wydzielony pierwszy etap obejmuje część drogi między ul. Kokota i ul. Bielszowicką z jej węzłem, przebudowę ul. Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1 Maja, rondo na skrzyżowaniu ul. Bielszowickiej i 1 Maja oraz odcinek ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ul. Gabora.

Zamawiany w obecnym przetargu odcinek głównej trasy ma liczyć 980 m. Węzeł łączący N-S z ul. Bielszowicką będzie dwupoziomowy, a rondo na skrzyżowaniu ul. 1 Maja i ul. Bielszowickiej będzie turbinowe. Przebudowane zostaną wloty dróg poprzecznych do ul. 1 Maja, powstaną drogi dojazdowe, chodniki, ścieżki rowerowe, odwodnienie, a także szereg obiektów inżynierskich.

Przewidywany termin zakończenia budowy to IV kw. 2023 r.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskruda śląskabudowa drogi
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)