Katowice. Dobre wiadomości dla rowerzystów. Będą nowe drogi
Ponad 13 kilometrów nowych tras rowerowych powstanie w tym roku w Katowicach w ramach rozbudowy istniejącej sieci. Na nową infrastrukturę rowerową miasto przeznaczy 14 mln złotych.
- Każdego roku rozwijamy sieć wypożyczalni i przeznaczamy znaczne środki na rozbudowę infrastruktury rowerowej. W zeszłym roku wydaliśmy na ten cel ponad 6 mln zł, a w tym roku zarezerwowano w budżecie 14 mln zł. Dzięki takim inwestycjom, pod koniec 2020 roku mieliśmy w Katowicach blisko 180 km tras, a docelowym planem jest połączenie wszystkich dzielnic miasta komfortowymi drogami rowerowymi z centrum - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Katowice. Będą koleje drogi rowerowe
Ważna inwestycja realizowana w tym roku połączy śródmiejską strefę „TEMPO 30” z węzłem przesiadkowym Brynów. Ta trasa ma służyć rowerzystom podróżującym z południowych dzielnic do ścisłego centrum Katowic. Powstająca droga dla rowerów połączy od południa istniejącą trasę w rejonie sklepu Lidl dwustumetrowym odcinkiem wzdłuż ulicy Jankego z węzłem przesiadkowym Brynów i dalej pobiegnie wzdłuż ulicy Kościuszki. Koszt tej inwestycji wyniesie 1,7 mln zł, a jej długość osiągnie około 1,4 km.
W drugiej połowie czerwca rozpoczęły się roboty związane z budową odcinka drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kościuszki od ul. Gawronów do ul. Ceglanej. Powstanie ona od strony jezdni, co oznacza zwężenie pasów ruchu w tym rejonie. Częściowo zlikwidowane zostaną miejsca postojowe (ok. 100 w dolnej części ul. Kościuszki, przy ul. Ceglanej. W tym rejonie powstanie również zieleniec, gdzie zostanie nasadzonych ok. 500 szt. bylin. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest na październik bieżącego roku.
Katowice. Zjazd rowerowy pod rondo
Kolejnym z realizowanych projektów jest inwestycja, która ułatwi ruch rowerowy pod rondem gen. Jerzego Ziętka. Nowa droga powstanie od strony deptaka prowadzącego wzdłuż ulicy Chorzowskiej, przy tzw. "Niebieskich blokach". Planowana jest budowa pochylni rowerowej umożliwiającej wygodny zjazd pod rondo i wyjazd spod niego. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 3,4 mln zł. W drugiej połowie czerwca miasto wybrało wykonawcę inwestycji. Początek prac nastąpi w sierpniu.
Kluczowe z punktu widzenia komunikacyjnego będą dwie drogi rowerowe. Jedna połączy ulicę Gospodarczą (od tymczasowego przystanku autobusowego) do osiedla Paderewskiego (ulice Graniczna i Pułaskiego). Ta trasa będzie liczyć będzie ok. 1,5 km. Zakładany koszt realizacji to ok. 1,9 mln zł. Druga trasa o długości 2,4 km połączy Giszowiec z Nikiszowcem wzdłuż ul. Szopienickiej. Wartość tej inwestycji to 6 mln zł.