Czeladź. Największa inwestycja drogowa w historii miasta zakończona. Kosztowała 44 mln zł
Po trzech latach zakończyła się budowa centrów przesiadkowych i układu drogowego w Czeladzi. Inwestycja kosztowała aż 44 mln zł.
To była największa inwestycja drogowa w historii miasta. – Inwestycja, która jest objęta siedmioletnią gwarancją, kosztowała łącznie 44 348 869,60 zł, z tego 30 mln zł pochodziło z dotacji unijnej, a prawie 2,6 mln zł z dotacji Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Jeżeli do tego dodać około 4 mln, które wydały inne instytucje, realizujące swoje inwestycje powiązane z naszą, łączny koszt budowy węzłów przesiadkowych i ścieżek rowerowych kosztował ok. 48 mln zł. Miasto dołożyło do niej tylko nieco ponad 11 mln zł - mówi Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.
Czeladź. Inwestycja za 44 mln zł zakończona
Co wykonano za te pieniądze? Przede wszystkim powstał dworzec autobusowy. Poza tym Zbudowano bądź wyremontowano około 10 km chodników, powstało 10 zatok autobusowych oraz 186 miejsc parkingowych, w tym 10 dla osób niepełnosprawnych, przebudowano i wyremontowano ulice, ronda i skrzyżowania, zbudowano ponad 15 km. ścieżek rowerowych, postawiono cztery stacje dokowania na 68 rowerów i 50 rowerów miejskich do wypożyczenia, zamontowano również cztery wiaty wraz ze stojakami i kilkadziesiąt samych stojaków do parkowania rowerów.
A to nie wszystko. Wymieniono lub postawiono 270 nowych ledowych lamp ulicznych i powstała nowa sygnalizacja świetlna na ul. Katowickiej. Zbudowano cztery perony tramwajowe. Tramwaje Śląskie wymieniły również kilkaset metrów szyn, podkładów tramwajowych i sieci trakcyjnych. Posadzono 300 drzew i kilkaset krzewów i kwiatów.
Czeladzkie Wodociągi z kolei wymieniły kilkaset metrów sieci kanalizacyjnych i wodociągowych oraz zbudowały łącznik do kolektora na Katowickiej w okolicy ul. Reymonta.