Czechowice-Dziedzice. Ruszyła modernizacja dworca kolejowego. Będzie wygodniej i bezpieczniej
Ruszyła modernizacja stacji kolejowej w Czechowicach-dziedzicach. Pierwsze zostaną przebudowane perony.
Na stacji obecnie przebudowywany jest jeden z peronów. Wykonywane są także prace torowe oraz związane z siecią trakcyjną. - Pasażerowie bezpiecznie korzystają z czynnego peronu, ruch kolejowy odbywa się bez zmian – zapewnia Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Po rozbiórce pierwszego peronu i usunięciu starych elementów, rozpocznie się budowa nowego obiektu. Najpierw przebudowany będzie jeden peron i położone przy nim tory. Pod koniec roku, gdy podróżni będą już mogli korzystać z nowego obiektu, prace przeniosą się na kolejny peron i tory.
Czechowice-Dziedzice. Rozpoczęły się prace przy remoncie dworca kolejowego
- Dwa perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz gabloty i tablice informacyjne. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring. Bezpieczne dojście do peronów umożliwi przejście podziemne. Windy i pochylnie ułatwią korzystanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą znaki informacyjne z alfabetem Braille’a. W stacji wymienione będą tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wymienia zakres prac Głowacka.
Na stacji budowane jest nowoczesne lokalne centrum sterowania. Jego pracownicy zadbają o bezpieczne kursowanie pociągów na odcinku Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg.
- Prace widać także w Zabrzegu. Wykonane są nowe konstrukcje peronów. Budowane jest przejście podziemne. Na jednym z peronów rozpoczyna się montaż małej architektury, czyli wiaty, ławek, tablic informacyjnych. Podróżni skorzystają z przystanku w połowie roku. Rozpoczęcie prac przy przebudowie przystanku Goczałkowice-Zdrój zaplanowano na koniec marca – mówi przedstawicielka PKP PLK.
Śląsk. Szybciej pojedziemy z Katowic w Beskidy
W ramach modernizacji trasy zbudowany już został m.in. 150-metrowy most nad rzeką Wisłą między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami-Dziedzicami. Gotowy jest wiadukt nad drogą krajową 1, przecinającą linię z Czechowic-Dziedzic do Zabrzegu. Na obu obiektach ułożone zostaną tory i zamontowana sieć trakcyjna.
Efektem inwestycji ma być wygodne podróże koleją na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Pociągi pasażerskie mają jeździć z prędkością do 160 km na godz., a towarowe do 120 km na godz. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki.
Wartość wszystkich prac to 1,4 mld zł.