Bytom. Ruchliwe skrzyżowanie po remoncie. Jest bezpieczniej i estetyczniej
Ponad pół miliona złotych kosztował remont skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Łużyckiej, w ramach którego wykonano szereg robót poprawiających bezpieczeństwo pieszych oraz komfort jazdy kierowców. Skorzystają też osoby poruszające się na wózkach, z dziećmi i niewidomi.
Punktem wyjścia remontu była awaria sieci wodociągowej u zbiegu ulic Wrocławskiej i Łużyckiej. - Dla nas była to okazja do usunięcia głębokich kolein w jezdni oraz w zatoce autobusowej, dzięki czemu poprawiliśmy bezpieczeństwo użytkowników drogi. Co ważne, inwestycję zakończyliśmy przed terminem, bo rozszerzony zakres remontu miał być zakończony do 11 grudnia, a już 27 listopada skrzyżowanie było w pełni przejezdne – mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej udało się uzyskać oszczędności, które pozwoliły rozszerzyć zakres remontu ul. Wrocławskiej oraz włączyć w nie także roboty drogowe przy ul. Łużyckiej. Poprawiono ułożenie płyt torowych na przejeździe oraz podniesiono nawierzchnię na styku z przejazdem tramwajowym. - Kierowcy przejeżdżający w tym rejonie przez tory z pewnością odczują różnicę, bo przejazd jest bardziej komfortowy – mówi Paweł Wittich.
Komunalni z Bytomia wymienili uszkodzone zasuwy w sieci wodociągowej w rejonie skrzyżowania z Łużycką oraz zatoki autobusowej. Z kolei jedna z sieci telefonii komórkowej wyremontowała studnię teletechniczną przy dojściu do przystanku. Wyregulowano nowe włazy studni kanalizacyjnych oraz zastosowano nowe nasady wpustów deszczowych. Pełne ręce roboty mieli drogowcy, którzy wymienili 4,5 tysiąca metrów kwadratowych warstwy ścieralnej na ul. Wrocławskiej oraz prawie 600 m tejże warstwy na ul. Łużyckiej.
Bytom. Modernizacja Wrocławskiej i Łużyckiej. Łatwiej osobom na wózkach i niewidomym
Prace objęły wzmocnienie konstrukcji zatoki autobusowej przy przystanku Wrocławska – Łużycka w kierunku do Miechowic i Karbia. Wyremontowano też 90 metrów kwadratowych chodnika biegnącego do przystanku z rejonu bramy KWK Centrum oraz chodnik przy przejściu przez torowisko tramwajowe.
Koronawirus. Prof. Andrzej Horban ogłasza datę "końca pandemii koronawirusa"
- Istotną częścią tej inwestycji była także przebudowa wyspy segregującej ruch w obrębie przejścia do pieszych ul. Wrocławskiej, a także wymiana uszkodzonych krawężników i ich obniżenie, co zwiększy komfort osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, rodziców z wózkami dziecięcymi czy osób z problemami w poruszaniu się – mówi Paweł Wittich.- Przy przejściach dla pieszych przy Wrocławskiej i Łużyckiej zastosowaliśmy pasy z kostki integracyjnej, informujące niewidomych i niedowidzących o zbliżaniu się do przejścia – dodaje Wittich.
Ponieważ przejście przy ul. Wrocławskiej jest dość newralgiczne pojawi się tam biało-czerwone przejście, co zwiększy widoczność i bezpieczeństwo pieszych.