Bielsko-Biała. Największa inwestycja w ostatnich latach zakończona. Kosztowała 150 mln zł
Kierowcy wreszcie się doczekali. Po 29 miesiącach utrudnień wreszcie mogą przejechać zmodernizowaną ulicą Cieszyńską w Bielsku-Białej. Roboty pochłonęły 150 mln zł.
Wyremontowana ulica Cieszyńska w Bielsku-Białej w piątek, 6 sierpnia, została oficjalnie otwarta. To jedna z najważniejszych arterii w mieście. Nic dziwnego, że jej otwarcie odbyło się z wielką pompą. Najpierw było spotkanie w urzędzie miejskim, a następnie przejazd nowym odcinkiem ulicy. Na uroczystość przybyło wielu oficjeli, ;posłowie i senatorowie, oraz samorządowcy wszystkich szczebli. Były tort, baloniki, przygrywała orkiestra dęta Parnass Brass Band.
Bielsko-Biała. Po 29 miesiącach zakończył się remont ul. Cieszyńskiej
- Modernizacja ul. Cieszyńskiej to największa inwestycja drogowa w naszym mieście, zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i koszty. Przebudowany został również cały układ dróg lokalnych wspomagających tę arterię. Nie byłoby tego wszystkiego bez zaangażowania bardzo wielu osób. Nie sposób ich wszystkich wymienić, aby kogoś nie pominąć. Wszystkim, którzy dołożyli swoją cegiełkę, bardzo serdecznie dziękuję. Bardzo dziękuję mieszkańcom za cierpliwość i wyrozumiałość w trakcie wielu miesięcy żmudnej pracy – mówił podczas otwarcia prezydent Bielska-Białej. Jarosław Klimaszewski.
Przebudowana ulica Cieszyńska na odcinku od ronda Hulanka do granic miasta ma po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po przebudowie krzyżuje się z innymi ulicami w 17 miejscach, powstało 14 skrzyżowań poza ciągiem głównym, 13 zatok autobusowych, ścieżki rowerowe, chodniki. Są nowe dojazdy i zjazdy do budynków, ekrany akustyczne o łącznej długości prawie kilometra Powstały m.in. nowy most na rzece Wapienica, dwa przejścia podziemne dla pieszych, 13 przepustów, konstrukcje oporowe i sygnalizacja świetlną.
Szerokość każdego pasa ruchu to 3,5 m, szerokość chodnika w zależności od miejsca wynosi od 1,5 m do 4 m, szerokość ścieżki rowerowej od 2,30 do 2,50 m.
Zastosowana nawierzchnia w żargonie drogowców uznawana jest za tzw. cichą, gdyż obniża hałas o 1 decybel. Na rondach konstrukcje zostały wzmocnione.
- Zastosowane rozwiązania ocenią w przyszłości użytkownicy arterii, a czas zweryfikuje założenia planistyczne i projektowe, które legły u podstaw tego zamierzenia inwestycyjnego - podsumował dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.