Serwisy społecznościowe pochłaniają coraz więcej czasu
Według firmy badawczej Compete, internetowe serwisy społecznościowe
czeka dalszy wzrost popularności.
03.08.2007 08:00
Firma Compete zbadała "uwagę" (attention), którą zdefiniowała jako procent całego czasu spędzanego online, jaki jest przeznaczany na jedną stronę.
MySpace - najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie - zanotował tutaj 20-procentowy wzrost w czerwcu bieżącego roku w porównaniu z majem. Jak podaje Compete, w rzeczywistości wszystkie sześć czołowych portali społecznościowych zanotowało wzrost "uwagi" użytkowników w czerwcu.
Według analityków, użytkownicy serwisów społecznościowych swoją uwagę skupiają przede wszystkim na własnych profilach oraz profilach należących do ich znajomych, a niekoniecznie na reklamach. Tutaj duże pole do popisu mają marketerzy, którzy aby liczyć na jakąś reakcję internautów muszą do nich dotrzeć z nakierowanym konkretnie na nich przekazem.